«Праця Пильщиків» Олександра Богомазова
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2017.142291Ключові слова:
Олександр Богомазов, «Праця пильщиків», українське авангардне мистецтвоАнотація
У статті на основі архівних джерел НХМУ та ЦДАЛМУ проводиться реконструкція історичних обставин та особливостей роботи Олександра Богомазова над картинами на тему праці пилярів (слово пильщик в заголовку використано відповідно до літературних джерел другої половини 1920-х років).Посилання
Spohady dochky O. Bohomazova (Vstup E. Dymshytsia) [Memoirs of the O. Bohomazov’s daughter (With an introduction by E. Dymshyts)] // Ukrainske mystetstvoznavstvo [Ukrainian art studies]. Kyiv: Nauk. dumka, 1993. Vyp. 1. S. 141–154.
Horbachov D. Nove znaiomstvo z Bohomazovym [Horbachov D. New look on Bohomazov] // Vitchyzna [Homeland]. 1966. No. 6.
Horbachov D. Na soniachnykh vantakh [Horbachov D. On the sunshine shrouds] // Ukraina [Ukraine]. 1980. No. 20.
Horbachov D. Prorochyi rukopys [Horbachov D. The prophetic manuscript] // Nauka i kultura. Ukraina [Science and Culture. Ukraine]. Kyiv, 1989. Vyp. 23.
Horbachov D. Sania i Vanda abo Lohika krasy [Horbachov D. Sania and Vanda, or Logic of beauty] // Radianska zhinka [The Soviet Woman]. 1990. No. 10.
Horbachov D. Na karti Ukrainskoho avanhardu [Horbachov D. On the map of Ukrainian avant-garde] // Kultura ta zhyttia [Culture and Life]. 1991. No. 15. 13 kvit.
Horbachov D. Ne dlia hroshei narodzhenyi, abo Lohika krasy [Horbachov D. Born not for money, or Logic of beauty] // Fine Art. 2008. No. 5.
Markade V. Ukrainske mystetstvo XX stolittia i Zakhidna Yevropa [Markade V. Ukrainian art of the 20th century and the Western Europe] // Vsesvit [Universe]. 1990. No. 7. S. 169–180.
Nakov А. Alexander Bogomazov. Toulouse: Musée d’Art Moderne, 1991.
Dychenko I. Osvichenyi i osvitonosnyi [Dychenko I. Educated and education-giving] // Kultura i zhyttia [Culture and life]. 1987. 6 veres.
Mudrak M. Okrashennaya poverhnost v ukrainskom avangarde: ot fakturyi do stroitelstva [Mudrak M. Painted surface in Ukrainian avant-garde: From texture to construction] // Panteon 45 (1987) [Pantheon 45 (1987)]. C. 138–143.
Oleksandr Bohomazov: 1880–1930: Kataloh tvoriv [Oldeksandr Bohomazov: 1880–1930: Catalogue] / Avt. vst. st. E. O. Dymshyts, upor. M. M. Kolesnykov. Kyiv, 1991. 48 s.: il.
Fedoruk O. Peretyn znaku: U 3 kn. [Fedoruk O. Crossroad of a sign: In 3 volumes] Kyiv: Vyd. dim «A + S», 2006. Kn. 1: Istoriia ta teoriia mystetstva. Postati. Narodna tvorchist [Vol. 1: History and theory of art. Figures. Folk art].
Ovchynnikov V. Spohady pro navchannia u Kyivskomu khudozhnomu instytuti [publikatsiia dokumenta O. Kashuby-Volvach] [Ovchynnikov V. Memoirs about studying at the Kyiv Art Institute (Publication of the document by O. Kashuba-Volvach)] // Suchasne mystetstvo: Nauk. zb. [Sontemporary art: Collected works]. Kyiv: Feniks, 2010. Vyp. VII. S. 271–291.
Kashuba O. Vystavka «Lanka» ta yii vysvitlennia v kyivskii periodytsi [Kashuba O. The «Lanka» exhibition and its coverage in the Kyiv periodics] // Suchasnist [Contemporary Life]. 1997. No. 12. S. 153–156.
Kashuba-Volvach O. Rytmy tvorchoi voli [Kashuba-Volvach O. Rhythms of the artistic will] // Obrazotvorche mystetstvo [Fine Art]. 2014. No. 3. S. 66–68.
Alexander Bogomazov. 1880–1930. London: James Butterwick, 2016. 134 p.
Kashuba-Volvach O. Oleksandr Bohomazov: Avtoportret [Kashuba-Volvach O. Oleksandr Bohomazov: A Self-Portrait]. Kyiv: Rodovid, 2012. 108 s.
Kashuba O. D. Kubofuturyzm v Ukraini. O. Bohomazov: teoriia ta praktyka. (Stvorennia novykh stylovykh form zhyvopysu): Dys. ... kand. mystetstvozn.: 17.00.05 [Kashuba O. Cubo-futurism in Ukraine. O. Bohomazov: theory and practice (Emergence of the new style forms of fine art: A candidate’s thesis)]. Kyiv, 1999. 216 s.
Kolektsiia NKhMU. Zhyvopys XIX — pochatku XX stolittia [The collection of the National Art Museum of Ukraine. Fine art of the 19th and early 20th centuries]. Kyiv: Oranta, 2009. 127 s. Vyp. 1.
Spetsfond 1937–1939 rokiv. Z kolektsii NKhMU: kataloh [Special collection: 1937–1939. From the National Art Museum of Ukraine collection: Catalogue] / Avt.-uporiad. Yu. Lytvynets / NKhMU. Kyiv: Feniks, 2016. 408 s.
Sukalo A. Zhyttiepys Oleksandra Bohomazova (za dokumentamy osobovoho fondu TsDAMLM Ukrainy) [Sukalo A. Life of Oleksandr Bohomazov (according to the documents of the personal collections from the Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine)] // Rukopysna ta knyzhkova spadshchyna Ukrainy [Manuscript and printed legacy of Ukraine]. 2015. Vyp. 19. S. 31–49.
–1928 rr. TsDAMLMU [1927–1928. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. 125.
Arhangelskiy A. S., Arhangelskiy V. A. Zheleznodorozhnyie stantsii SSSR: Spravochnik: V 2 kn. [Arhangelskiy A. S., Arhangelskiy V. A. Railway stations of the USSR: A handbook: In 2 volumes] Moskva: Transport, 1981. Kn. I. S. 304.
Boyarskiy kraevedcheskiy muzey: Istoriya sozdaniya Boyarskogo kraevedcheskogo muzeya [Boyarka Town Museum: History of emergence of the Boyarka Town Museum]. URL: http://www.ks-rda.gov.ua/ru/tourism/museums/ (last accessed: 28.11.2017).
Kucherenko M. Chy ye Boiarka istorychnym mistom [Kucherenko M. On whether Boyarka is a historical town] // Pamiatky Ukrainy: istoriia ta kultura [Sites of Ukraine: History and culture]. 2006. No. 4. S. 3–33.
Istoriia mist i sil Ukrainskoi RSR. Kyivska oblast [History of towns and villages of the Ukrainian SSR: Kyiv oblast] / holova red. kolehii F. M. Rudych. Kyiv: Hol. red. URE, 1971. 792 s.
–1928 rr. TsDAMLMU [1927–1928. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. 19.
Bogomazov o kartine «Raspilka breven» [Bohomazov on the «Sawing the Logs» painting. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. D. 169. S. 17–18.
–1916 rr. TsDAMLMU [1915–1916. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. No. 158.
–1916 rr. TsDAMLMU [1915–1916. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. No. 158. Ark. 53.
Yefimovych S. Druha vseukrainska khudozhnia vystavka [Yefimovych S. Second All-Ukrainian Art Exhibition] // Proletarska pravda [The Proletarian Truth]. 03.07.1929. TsDAMLMU [Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. 233.
Palmov V. N. Pro moi roboty [Palmov V. On my works] // Nova heneratsiia [New Generation]. 1929. No. 8. S. 27–29.
Bohomazov O. TsDAMLMU [Bohomazov O. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. 169. S. 30.
Bohomazov O. TsDAMLMU [Bohomazov O. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine].F. 360. Op. 1. Spr. 169. S. 34.
–1930 rr. TsDAMLMU [1929–1930. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. 169. S. 38.
Bohomazov O. 1929–1930 rr. TsDAMLMU [Bohomazov O. 1929–1930. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. 22. S. 1.
Bohomazov O. 1929–1930 rr. TsDAMLMU [Bohomazov O. 1929–1930. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. 21. S. 1.
–1930 rr. TsDAMLMU [1929–1930. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. 169. S. 52.
Proletarska pravda. 30.03.1928. TsDAMLMU [The Proletarian Truth. 03.30.1928. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. 233.
Proletarska pravda. 07.02.1929. TsDAMLMU [The Proletarian Truth. 02.07.1928. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. 233.
Bohomazov O. TsDAMLMU [Bohomazov O. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. 169. S. 48.
Bohomazov O. TsDAMLMU [Bohomazov O. Central State Archive-Museum of the Literature and Art of Ukraine]. F. 360. Op. 1. Spr. 169. S. 50.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Андрій Сидоренко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.