Специфіка використання мемуарної спадщини Євгена Семеновича Матвєєва для вивчення історії українського кінематографа
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2017.142442Ключові слова:
Євген Матвєєв, Олександр Довженкo, мемуари, введення плати за навчання, кінематограф, Школа кіноакторів, Київська кіностудія художніх фільмівАнотація
Проаналізовано використання мемуарної спадщини видатного вітчизняного актора театру і кіно, кінорежисера, кінопедагога, Євгена Семеновича Матвєєва для вивчення маловідомих сторінок історії українського кінематографа і кіноосвіти: введення плати за навчання в СРСР та допомогу Олександра Довженка малозабезпеченим студентам Школи кіноакторів при Київській кіностудії художніх фільмів, у тому числі й Євгену Матвєєву. Показано специфіку відбору та використання інформації із його публікацій різних років.
Посилання
Bezruchko O. Istoriya i teoriya kinoosvity: spetsyfika doslidzhennya arkhivnoyi i memuarnoyi spadshchyny myttsiv [History and theory of cinema education: the specifics of the study of archival and memoir inheritance of the artists] // Suchasni problemy khudozhn’oyi osvity v Ukrayini: Zb. nauk. pr. [Contemporary problems of art education in Ukraine]. Kyyiv: IPSM AMU; KZhD «Sofiya», 2009. Vyp. 5: Muzychne mystetstvo XX stolittya [Issue 5: Music Art of the 21st century]. S. 91–101.
Horpenko V. H. Arkhitektonika fil’mu yak avtors’ke vyslovlyuvannya [Film architectonics as an author’s statement] // Ukrayins’ka kul’tura i mystetstvo u suchasnomu derzhavotvorchomu protsesi: stan, problemy, perspektyvy: Tezy dop. nauk.-prakt. konf. [Ukrainian culture and arts in the contemporary state formation process: situation, problems and perspectives: Abstracts of papers of the scientific-practical conference]. Kyyiv: DAKKKiM, 2000. S. 183–190.
Derev’yanko T. Muzeyevi mynulo 40 [The museum turns 40] // Mystets’ki obriyi’98: Al’manakh [Art horizons’98: An almanac]. Kyyiv: AMU, 1999. S. 309–311.
Zubavina I. Istoriya ukrayins’koho kino yak pole suchasnykh naukovykh doslidzhen’ [History of Ukrainian cinema as a field of contemporary scientific research] // Mystets’ki obriyi’2005–2006 [Art horizons’ 2005–2006]. Kyyiv: IPSM AMU, 2006. Vyp. 8/9. S. 464–467.
Kaz’myrchuk M. H. Kinofotofonodokumenty v arkhivoznavstvi: navch. posib. dlya stud. ist. f-tu za spets. «Arkhivoznavstvo» [Filmophotography documents in archival studies: educational guide for the students of the historical faculty with the specialty «Archival studies»]. Kyyiv: Inf.-analit. ahent·stvo, 2009. 230 s.
Kokhan T. H. Mizhnaukovyy dialoh yak zasib analizu kinoprotsesu [Inter-scientific dialogue as a means of analysis of the film process] // Visnyk DAKKKiM [National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald]. 2007. # 2. S. 56–62.
Marchenko S. Problemy vyvchennya istoriyi biohrafichnoho fil’mu (na materiali kil’kokh fil’miv z naukovo-piznaval’noho istorychnoho kinoserialu «Nevidoma Ukrayina») [Problems of studying the biographical film history (on the material of several films from the scientific-cognitive historical film series «Unknown Ukraine»)] // Mystets’ki obriyi’2000: Al’manakh [Art horizons’ 2000: An almanac]. Kyyiv: IPSM AMU, 2002. Vyp. 3. S. 213–221
Matveev E. S. Sudba po-russki [Fate, Russian-style]. Moskva: Vagrius, 2000. 397 s.
Matvyeyev Ye. S. Ne shkoduvaty polum’ya sertsya [Not to waste the flames of the heart] // Novyny kinoekrana [News of the movie screen]. 1983. # 10. S. 4.
Nashi kinovechornytsi: Yevhen Matvyeyev [Our cinema evening meetings: Yevgen Matveyev] // Novyny kinoekrana [News of the movie screen]. 1966. # 3. S.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 О. В. Безручко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.