Художньо-стилістичні особливості портретного живопису Василя Леонтійовича Ганоцького
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152249Ключові слова:
жанр портрета, харківська художня школа, живопис В. Л. ГаноцькогоАнотація
Розглянуто твори портретного жанру представника рєпінського напряму харківської школи живопису В. Л. Ганоцького. Творчість майстра аналізується в контексті становлення та розвитку портретного малярства Харкова. Виявлена роль митця у збереженні традицій у художньо-стилістичній системі українського станкового портрета останньої третини ХХ–ХХІ століть. Проаналізовані художньо-стилістичні особливості творів портретного жанру: композиційна, колористична, світлото-
нальна структура, техніка виконання.
В результаті проведеного художньо-стилістичного аналізу зроблено висновки, що в портретних образах 1980-х років домінує «об’ємно-пластичний стиль» з притаманним йому ясним співвідношенням персонажа та простору. Портрети цього періоду характеризуються лаконізмом, виразністю силуету, визначеністю тонального рішення, стриманою кольоровою палітрою.
Розкрито, що на формування мистецтва майстра зрілого періоду 1990-х років вплинув живопис бароко, романтизму та модерну. Стилістику портретів цього періоду ми визначаємо як «живописну» (за термінологією Г. Вельфліна). З’ясовано, що головна особливість картин художника полягає в напруженому контрасті світлотональної палітри. Зроблено висновки, що в результаті ускладнення композиційного ладу портрета шляхом введення мотиву пейзажу та натюрморту зображення індивідуальної особистості стає портретом-картиною.
Посилання
Alpatov M. Kompozitsiya v zhivopisi. Moskva-Leningrad: Iskusstvo, 1940. 128 s.: il.
Alpatov M. Ocherki po istorii portreta. Moskva-Leningrad, 1937. 60 s.
Vasy`l` Ganocz`ky`j — na zlami stolit` ta epox.: al`bom / upor. O. Ganocz`ka. Xarkiv: Majdan, 2011. 136 s.: il
Velflin G. Osnovnyie ponyatiya istorii iskusstv. Moskva-Leningrad: ACADEMIA, 1930. 344 s.
Vipper B. Vvedenie v istoricheskoe izuchenie iskusstva. Moskva: AST PRESS KNIGA, 2004. 368 s.
Vipper B. Problema i razvitie natyurmorta. Sankt-Peterburg: Azbuka-klassika, 2005. 384 s.: il.
Vlasov V. G. Novyiy entsiklopedicheskiy slovar izobrazitelnogo iskusstva. V H tomah. Sankt-Peterburg: Azbuka-klassika, 2008. T. IH. 384 s.: il. S. 463.
Ponomarenko M. Interv›yu z xudozhny`kom M. A. Konstanty`nopol`s`ky`m. 17.06.15.
Ponomarenko M. Interv›yu z xudozhny`kom V. L. Ganocz`ky`m. 23.11.16.
Ponomarenko M. Xudozhn`o-sty`listy`chni osobly`vosti stankovogo portretu v zhy`vopy`si Xarkova XX–XI st.: dy`s. ... kand. my`stecztvoznavstva: 17.00.05. Xarkiv: XDADM, 2016. 403 s.
Romanovskiy V. Miryi Vasiliya Ganotskogo // Vecherniy Harkov. 2001. 11 noyabrya.
Serebryakova Ye. Rozdumy` v obrazax // Vechirnij Xarkiv. 1986. 22 bereznya.
Sarabyanov D. Stil modern. Moskva: Iskusstvo, 1989. 294 s.
Favorskiy V. Literaturno-teoreticheskoe nasledie. Moskva: Sovetskiy hudozhnik, 1988. 588 s.: il.
Favorskiy V. Ob iskusstve, o knige, o gravyure. Moskva: Kniga, 1986. 238 s.: il.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Марина Пономаренко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.