Український мистецький слід на Сході та Cхід в українському сучасному мистецтві
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152261Ключові слова:
українське мистецтво, Схід, живопис, мистецтво новітніх технологій, культура як інструмент, культурологічний дискурсАнотація
Розглянуто проекти українських митців, що реалізовані на Сході: в Індії, Японії, Китаї, Тайвані, Узбекистані, Казахстані — для залучення їх до національного культурологічного дискурсу, та здійснено аналіз тем, розроблених авторами, з урахуванням проекції цієї проблематики на український контекст. Співставлено контексти, в яких діяли українські митці на Сході і в Україні. Проаналізовано проекти українського мистецтва, створені в результаті подорожей на Схід і продемонстровані в Україні, та відзначено презентації мистецьких виставок зі Сходу в Україні. Виявлено мережеві напрацювання з метою розвитку взаємозв’язків українських митців і культуртрегерів з країнами Сходу.
Виявлені різні типи мистецького залучення та зв’язку зі Сходом: ескапізм і дауншифтінг з пошуками натхнення в древній східній філософії і екзотичній культурі та природних ландшафтах, презентації виставок мистецтва зі Сходу в Україні, експансія українського мистецтва, які є продуктивними мистецькими стратегіями, що сприяють розвитку сучасного мистецтва України. Зазначено зміну парадигми існування культури у світі — з дотаційної сфери вона стає інструментом розвитку економіки, тому третій тип зв’язку є локомотивом і для економічного розвитку. Зазначено, що якщо український бізнес тільки намагається працювати з Тайванем, то мистецтво, як інструмент культурної дипломатії, йде попереду і прокладає шлях для розвитку культурних і економічних зв’язків з цим регіоном. Виявлено ефективну модель на Сході підтримки власного сучасного мистецтва у таких країнах, як Китай, Тайвань, Японія, і просування його на міжнародній арені. З’ясовано, що відсутність колаборативних зусиль та інституційних міжнародних зв’язків — причини невидимості українського мистецтва на світовій арт-сцені. Усвідомлення українською владою недооцінки ролі культури як інструменту економічного і політичного впливу мало б фіналізуватися у створенні інституційної мережі сучасного мистецтва, що відповідала б новому місцю культури в ХХІ столітті.
Посилання
Rechy`ns`ky`j S. Mao i prapor // Gazeta «Den`» za 3 chervnya 1998. URL: https://day.kyiv.ua/uk/article/kultura/mao-mao-i-prapor (data zvernennya: 28.08.2018).
Ralko V., Budny`kov V. Volody`my`r Budny`kov, Vlada Ralko. Ukry`ttya / Al`bom. K.: Famil`na drukarnya «Huss», 2015. S. 143.
Ralko V., Budny`kov V. Pry`xy`stok poeta Volody`my`r Budny`kov, Vlada Ralko / Al`bom. K.: Famil`na drukarnya «Huss», 2014. S. 144.
Doroshenko K. Zraneny`j shpy`tal` // Volody`my`r Budny`kov, Vlada Ralko. Ukry`ttya / Al`bom. K.: Famil`na drukarnya «Huss», 2015. S. 14
Gadamer G.-G. Aktualnost prekrasnogo / Per. s nem. M.: Iskusstvo, 1991. 367 s.
Chzhuan Czzy` (Chzhuan Chzhou, Yan` Chzhou, Men Chzhou) // Filosofs`ky`j ency`klopedy`chny`j slovny`k / V. I. Shy`nkaruk (golova redkolegiyi) ta in. Ky`yiv: Abry`s, 2002. S. 742.
Nelson, Michelle R., Paek, Hye-Jin, Rademacher, Mark A. (2007). Downshifting Consumer = Upshifting Citizen?: An Examination of a Local Freecycle Community. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 141–156 pp.
Juniu, Susana (2000). Downshifting: Regaining the Essence of Leisure, Journal of Leisure Research, 1st Quarter, Vol. 32 Issue 1, p. 69, 5p.
Avramenko O. Lovecz` tonky`x energij // Andrij Bludov: Zhy`vopy`s, video, ob’yekty` / Al`bom. K.: Vy`davny`chy`j dim «ADEF-Ukrayina», 2017. S. 270.
Malyavin V. V. Chzhuan-tszi / Institut vostokovedeniya Akademii nauk SSSR. M.: «Nauka», 1985. S. 313.
Deny`sova I. Indostan` // Andrij Bludov: Zhy`vopy`s, video, ob’yekty` / Al`bom. K.: Vy`davny`chy`j dim «ADEF-Ukrayina», 2017. S. 270.
Burlaka V. Gandi // Andrij Bludov: Zhy`vopy`s, video, ob’yekty` / Al`bom. K.: Vy`davny`chy`j dim «ADEF-Ukrayina», 2017. S. 270.
Shevchenko T. Zibrannya tvoriv: U 6 t. K., 2003. T. 2: Poeziya 1847–1861. S. 258–260; 696–698.
Tagor R. Svyata zemlya Indiyi / Pereklad M. Bazhana. Elektronna biblioteka Andronum. URL: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=4032 (data zvernennya 21.08.2018).
Pyatigorskiy A. M. Mifologicheskie razmyishleniya. Lektsii po fenomenologii mifa. M., 1996. S. 10.
Olhovskaya E., Bludov A. Kulturovedcheskoe issledovanie novyih napravleniy v sredovom dizayne. 2010. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua (data obrascheniya: 23.08.2018)
Izdry`k Mertvy`j shhodenny`k, LiveJournal, 2014. URL: http://izdryk-y.livejournal.com/181452.html (data zvernennya: 30.08.2018).
Kulikova V. New Now Gallery Igorya Abramovy`cha prezentuvala suchasne ukrayins`ke my`stecztvo v Yaponiyi, 5 chervnya 2018. URL: https://brovdi.art/novyny/new-now-gallery-igorya-abramovicha-prezentuvala-suchasne-ukrayinske-mistectvo-v-yaponiyi (data zvernennya: 23.08.2018) .
Hansen M (2004). New Philosophy for New Media. Cambridge, Mass.: The MIT Press. 333 pp.
Rugoff R. «May You Live in Interestiong Times» Introduction by Ralph Rugoff, Curator of the 58th International Art Exhibition. URL: https://www.labiennale.org/en/art/2019/introduction-ralph-rugoff (data zvernennya 30.08.2018).
Feiling K. (1970). The Life of Neville Chamberlain (Second ed.). Archon Books. 475 pp.
Curie M. (1966). Nobel Lecture: Radium and the New Concepts in Chemistry, December 11, 1911. Nobel Lecture, Chemistry 1901–1921 Elsevier Publishing Company, Amsterdam. Nobelprize.org. Nobel Media AB 2014. YRL: http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/chemistry/laureates/1911/marie-curie-lecture.html (data zvernennya 23.08.2018).
Youngblood G. Expanded cinema, E.P. Dutton & Co., 1970, pp. 348–9.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Оксана Чепелик
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.