Візуальна спокуса музики XXI століття
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185916Ключові слова:
візуалізація, глобалізація, спілкування, XXI століття, гумор, насмішкаАнотація
З початком нового століття традиційні художні категорії піддалися метаморфозам. Образотворче мистецтво в деяких творах стало використовувати звук. Трохи пізніше, особливо з 2010 року, деякі композитори, симетрично, ніби в «контратаці», почали розробляти інсталяції, тобто твори, розраховані на візуальне сприйняття. У наш час візуальний аспект в музичних творах розвивається все активніше. Чеський композитор Ондрей Адамек, можливо, досяг найбільшої популярності, створюючи свої «Повітряні машини» — справжні музичні скульптури. Паскаль Дюсапен нещодавно завершив свою стару фантазію про тотальне мистецтво в чудовій інсталяції «Тисяча плато» (2014). Чи свідчать ці приклади про початок злиття мистецтв? Або про кінець кожного з них?
Посилання
Amblard, Jacques, “L’œuvre esthétique ou l’esthétique musicale comme art, concurrent de son objet d’étude”, Art et mutations, Paris, Klincksieck, 2004, p. 11–19.
Amblard, Jacques, “Musiques en fusion”, Accents: La revue de l’Ensemble Intercontemporain, n 28, january-february-march 2006, p. 16–19.
Amblard, Jacques, Vingt regards sur Messiaen, Aix-en-Provence, PUP, 2015.
Amblard, Jacques, “Musique, humour consensuel et postmodernité”, Humour musical et autres légèretés sérieuses de 1960 à nos jours, Aix-en-Provence, PUP, 2017, p. 17–29
Banks, Joe, “Soundproofs/Installations sonores”, Musica falsa, n°1, 1997, p. 24–25.
Bourriaud, Nicolas, Radicant. Pour une esthétique de la globalisation, Paris, Denoël, 2009.
Cioran, Emil, De l’inconvénient d’être né, Paris, Gallimard, 1973.
Coutagne, Denis, “Cézanne/Picasso. Une filiation picturale?”, Picasso Cézanne. Quelle filiation?, Aix-en-Provence, PUP, 2011.
Debord, Guy, La société du spectacle, Paris, Gallimard, 1967.
Foster, Hal, Design and crime, New York, Routledge, 2002.
Larson, Kay, Where the heart beats: John Cage, Buddhism, and the inner life of artists, New York, Penguin Books, 2012.
Lochhead, Judith, Introduction to Postmodern Music/Postmodern Thought, New York, Routledge, 2002, p. 1–12.
Lévi-Strauss, Claude, “Introduction à l’œuvre de Marcel Mauss”, in Mauss, Sociologie et anthropologie, Paris, PUF, 1950.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Жак Амблард
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.