Досвід візуального мистецтва в ритмі глобальних трансформацій. Нові моделі художньої дії
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185920Ключові слова:
арт-процес, сучасне мистецтво, система мистецтва, мережаАнотація
У статті проаналізовано проблематику сучасних вітчизняних й міжнародних візуальних практик після середини 2000-х років і дотепер. З’ясовано ключові моменти феномену засилля текстів про мистецтво, домінантності прес-релізу. Визначено й артикульовано характер змін, що мають місце в опірній інституціональній конфігурації сучасного мистецтва сьогодення, накреслено амплітуду взаємовідносин в системі мистецьких мережевих осередків. Сформульований новий зміст глобальної моделі творчої професії художника і загальної художньої спільноти. Продемонстровано значення авторського підпису у віртуальному бутті теперішнього художнього доробку. Накреслено основні передумови актуалізації інтересу до творчого колективізму в локальному й інтернаціональному середовищі. З’ясовано подальші потенціальні можливості найважливіших конструктивних елементів арт-системи України й інтелектуальної творчості в нових реаліях. Розглянуто перспективи чергових досліджень цього питання.
Посилання
Aver’yanova N. Suchasne ukrayins`ke obrazotvorche my`stecztvo: vxodzhennya v yevropejs`ky`j xudozhnij prostir // Ukrayinoznavchy`j al`manax. 2015. Vy`p. 18. S. 56–58.
Bondarenko V. I., Suvorova D. V. Kul`turna globalizaciya yak fenomen suchasnosti // Nauka v y`nformacy`onnom prostranstve: mater. IX Mezhdunarod. nauch.-prakt. y`nternet-konf. 10–11 oktyabrya 2013 g. URL: http://www.confcontact.com/2013-nauka-v-informatsionnom-prostranstve/po4_bondarenko. htm. URL: http://www.confcontact.com/2013-nauka-v-informatsionnom-prostranstve/po4_bondarenko.htm (last accessed 11.09.2019).
Orlova M. Ya bolshe ne kurator — ya ne vyibirayu rabotyi, dokumentyi vyibirayut ih [Beseda s kuratorom vyistavok Dzhermano Chelantom] // The Art Newspaper Russia. 2018. 22 fevralya. URL: http://www. theartnewspaper.ru/posts/5403/ (last accessed 11.09.2019).
Zlobina T. Suchasne my`stecztvo na mezhi Pershogo i Drugogo svitiv // Spil`ne: merezhevy`j zhurnal. 2014. 02 veresnya. URL: https://commons.com.ua/uk/suchasne-mistetstvo-na-mezhi-pershogo-i-drugogosvitiv/ (last accessed 11.09.2019).
Lishhy`ns`ka O. Suchasne ukrayins`ke vizual`ne my`stecztvo: ekologichni zapy`ty` i vidpovidi // Perspective innovations in science, education, production and transport: mater. mizhnarod. nauk.-prakt. internet-konf. 17–26 grudnya 2013 r. URL:http://www.sworld.com.ua/index.php/ru/conference/the-contentof-conferences/archives-of-individual-conferences/dec-2013 (last accessed 11.09.2019).
Ry`vlina V. Rol` suchasnogo my`stecztva yak osobly`vogo ty`pu komunikanta // Naukovi zapy`sky` [Ukrayins`koyi akademiyi drukarstva]. 2014. # 1–2. S. 65–72.
Sy`dorenko V. Vizual`ne my`stecztvo vid avangardny`x zrushen` do novitnix spryamuvan`: Rozvy`tok vizual`nogo my`stecztva Ukrayiny` XX–XXI stolit` / IPSM AMU. K.: VX[studio], 2008. 188 s.: il.
Usmanova A. R. Umberto Eko: paradoksyi interpretatsii. Mn.: Propilei, 2000. 200 s.
Shteyerl H. Iskusstvo kak rod zanyatiy: pretenziya na avtonomnoe suschestvovanie //Logos. Tom 25. 2015. # 5. S. 53–70.
Eko U. Shest progulok v literaturnyih lesah. SPb: Simpozium, 2002. 288 s.
Joselit D. Conceptual Art of the Press Release, or Art History without Art // 2016. October. No. 158. p. 167–168.
Papastergiadis N. Spatial Aesthetics: Art, Place and the Everyday. London: Rivers Oram Press, 2006. 322 p
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Наталія БУЛАВІНА
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.