Розробка та організація групових арт-проектів як один із засобів дослідження розвитку сучасного українського мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185923Ключові слова:
кураторська діяльність, сучасне мистецтво, художні виставки, арт-проект, арт-резиденціяАнотація
Визначено загальні тенденції розвитку сучасного українського мистецтва в контексті створення групових артпроектів. В публікації розглядаються певні особливості художнього життя, ключовими подіями якого є організація міжнародних виставок, арт-ярмарків, резиденцій та кураторських проектів. Об’єктом аналізу стали особливості кураторських методів при підготовці та організації виставкових проектів, що стосуються комерційних, естетичних, соціальних та інших аспектів. Аналізуються процеси підготовки виставкових проектів в Україні як окремий феномен культури в еволюції виставкової практики. Дослідження особливостей створення групових арт-проектів дозволить проаналізувати трансформації розвитку сучасного українського мистецтва та інтерпретувати його, що сприятиме його донесенню до широкої аудиторії, а відповідно, дозволить вписати в соціальний контекст, що є необхідним елементом його функціонування. Також в публікації розглядаються питання експонування творів сучасного мистецтва, впливу суспільного контексту на естетичну цінність творів та проблеми взаємодії художника з публікою.
Посилання
Buren D. Exposition d’une exposition // Dokumenta5, Befragung der Realitaet, Bildwelten heute. Ausst. Katalog Kassel. Kassel, 1972. 378 p.
Reesa Greenberg, Bruce W. Ferguson, Sandy Nairne. «Introdućlion», Thinking about Exbibitions. Rout ledge, London and New York, 1996.
Biryukova M. «Kurator kak hudozhnik» i «vyistavka kak proizvedenie iskusstva» v zapadnoy kulture vtoroy polovinyi XX v. Harald Zeeman i ego vyistavochnyie proektyi // Obschestvo. Sreda. Razvitie. 2010. # 3(16), S. 181–185.
Biryukova M. Kasselskaya Dokumenta 5 Haralda Zeemana: k probleme hudozhestvennoy formyi v zapadnom iskusstve vtoroy polovinyi HH veka // Izvestiya Rossiyskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta im. A. Gertsena. 2008. # 54. S. 17–21.
Viktor Miziano: «Esli kurator — hudozhnik, to i hudozhnik mozhet byit kuratorom» // IST Publishing. URL: https://www.istpublishing.org/new-blog-1/viktor-misiano-esli-kurator-hudoznik-to-i-hudoznik-mozetbyt-kuratorom (last accessed: 14.10.2019.
German Ye. Kurators`ka prakty`ka v suchasnomu my`stecztvi. Svitovy`j dosvid ta ukrayins`ky`j kontekst. Dy`s. … kand. my`st: Specz. 17.00.05 / Nacional`na akademiya obrazotvorchogo my`stecztva i arxitektury`. Ky`yiv, 2016.
Groys B. Hudozhnik kak kurator plohogo iskusstva // Iskusstvo utopii. 2003. S. 232–239.
Kotlomanov A. Pablik-art: stranitsyi istorii. Torzhestvo kontseptualizma. Biennale, konkursyi, artproektyi // Vestnik Sankt-Peterburgskogo universiteta. 2015. Ser. 15. Vyip. 3.
Lapov A. ART-KYIV Contemporary X — balans pustotyi i soderzhaniya // 112.ua. URL: https://112.ua/statji/art-kyiv-contemporary-x-balans-pustoty-i-soderzhaniya-260180.html (last accessed: 14.10.2019).
Miziano V. Pyat lektsiy o kuratorstve. M.: Ad Marginem Press, 2014. 256 s.
Mizhnarodny`j skul`pturny`j sy`mpozium imeni Arxy`penka startuvav u Ky`yevi // ArtUkraine. URL: http://artukraine.com.ua/n/mizhnarodniy-skulpturniy-simpozium-imeni-arkhipenka-startuvav-u-kiyevi/#. XWUMbOgzZPY (last accessed: 14.10.2019).
Mironova T. Xudozhni zasoby` ta obrazotvorchist` suchasnogo ukrayins`kogo my`stecztva (dosvid diyal`nosti mizhnarodnoyi my`stecz`koyi rezy`denciyi Face of Art) // Suchasne my`stecztvo — 2018. Vy`p. 14. S. 237–244.
Obrist H. Kratkaya istoriya kuratorstva. M.: Ad Marginem Press, 2012. 256 s.
Odnakovo rizni. Chasty`ny` movy`: nova vy`stavka vid ArtHuss // Arxideya. URL: //archidea.com.ua/ diary/news/363423-odnakovo-rizni-castini-movi-nova-vistavka-vid-arthuss (last accessed: 14.10.2019).
Sy`dorenko V. Vizual`ne my`stecztvo vid avangardny`x zrushen` do novitnix spryamuvan`. Rozvy`tok vizual`nogo my`stecztva Ukrayiny` XX–XXI stolittya. K.: VX [studio], 2008. 187 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Анастасія ГОНЧАРЕНКО
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.