CONTEMPORARY MUSIC FESTIVALS IN LITHUANIA: FROM ACTION TO CONCEPT
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185925Ключові слова:
литовська музика, гепенінг, акционізм, перформанс, фестивалі сучасної музикиАнотація
Набуття Литвою в 90-х роках незалежності в історії литовської музики ознаменувалося коротким, але дуже важливим періодом, який спричинив появу нових міждисциплінарних підходів — гепенінгу, акционізму та перформансу. Ця нова хвиля, ініційована молодими композиторами і музикознавцями, намагалася окреслити розрив з естетикою, нав’язаною радянською ідеологією, навіть тоді, коли вона вже не була панівною.
Молодим музикантам не лише вдалося наново привласнити публічний простір. Вони також вдалися до переосмислення всього середовища довкола себе щ естетичної точки зору, відкидаючи його нейтральність, а також ідеологічні обмеження, перетворюючи таким чином статику на динаміку. Вияви опозиційності не лише щодо стилістичних парадигм, але й до академізму в мистецтві та до мистецької традиції як такої також була ознакою протистояння ідеологізації мистецтва.
Посилання
Frank Popper, Art, action et participation, Paris: Klincksieck, 1985, p. 13.
Vilija Aleknaitė, «Atoveiksmio punktyras lietuvių muzikoje», Jauna muzika (Edited by Ričardas Kabelis), Vilnius, Lietuvos kompozitorių sąjunga, 1989, p. 13.
Kęstutis Šapoka, „Pokalbis su Šarūnu Naku», (Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos, (Edited by Vytautas Michelkevičius, Kęstutis Šapoka), Vilnius: LTMKS, 2011, pp. 141–142.
Idem.
Kęstutis Šapoka, „Pokalbis su Arūnu Dikčiumi», (Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos, op. cit., p. 151.
Jauna muzika, op. cit., p. 123.
Kęstutis Šapoka, „Pokalbis su Arūnu Dikčiumi», (Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos, op cit., p. 151.
Živilė Ramoškaitė, «Akcijos ir opusai», Druskininkų pavasariai ir muzika, 1985–2014 (Edited by Urbietytė-Urmonienė), Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2014, pp. 176–177.
Kęstutis Šapoka, „Pokalbis su Arūnu Dikčiumi», (Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos, op cit., pp. 150–151.
Popper, Frank. Art, action et participation, Paris, Klincksieck, 1985.
Kabelis, Ričardas (Ed.). Jauna muzika, [Vilnius, Lietuvos kompozitorių sąjunga], 1989.
Michelkevičius, Vytautas, Šapoka, Kęstutis (Ed.). (Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos, Vilnius: LTMKS, 2011.
Urbietytė-Urmonienė, Vaida (Ed.). Druskininkų pavasariai ir muzika, 1985–2014, Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2014.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Віта Груодіте
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.