Необарокові тенденції в українському мистецтві кінця 1980-х — 2000-х років: актуальність національного досвіду
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.16.2020.219986Анотація
В статті аналізуються особливості інтерпретації барокових традицій в мистецтві кінця 1980-х — 2000-х років. У творах художників бароко постало не лише як одна з головних традицій українського мистецтва, а й наскрізна проблема національної культури, що потребує дискусій та аналізу. Досліджуючи в образний спосіб протиріччя національного досвіду, нові художники привертали увагу до питань національної історії, протиріч суспільно-політичного поступу та культурного розвитку країни.
Посилання
Apologiya. Ekzy`stencial`no-polilogichny`j akonceptual`ny`j proekt: Manifesty`, deklaraciyi, monology` // Kur›yer-muz: inform. vy`d. z py`tan` kul`tury` / red. S. Vasy`l`yev. Ky`yiv, 1996. 16 s. URL: http://uartlib.org/downloads/ApologiYa_uartlib.org.pdf (last accessed: 10.11.2020).
Beseda s izobretatelem transavangarda. Intervyu V. Miziano s A. Bonito Oliva // Iskusstvo. 1992. # 1. S. 23–25.
Velflin G. Renessans i barokko. SPb.: Gryaduschiy den, 1913. 164 s.
Velflin G. Osnovnyie ponyatiya istorii iskusstv. Problema evolyutsii stilya v novom iskusstve. SPb.: Mifril, 1994. 429 s.
Vy`najdennya trady`ciyi / Za red. E. Gobsbaum ta T. Rejndzhere. K.: Nika-Centr, 2015. 444 s.
Vid baroko do baroko. Xudozhn`o-literaturna akciya, pry`svyachena barokovij kul`turi XVII–XVIII st. i neobarokovy`m techiyam XX stolittya. Tezy` dopovidej. K.: NXMU, 1996. 60 s.
Gayer D. Nasilie i istoriya v postkommunisticheskoe vremya // Voprosyi filosofii. 1995. # 5. S. 30–31.
Ryinok vmesto arhiva / B. Groys, M. Ryiklin // Iskusstvo kino. 2002. # 2. S. 104–115.
Grushevs`ky`j M. Po shkodi // Pam›yat` stolit`. 2001. # 5. S. 13–14.
Gundorova T. Pislyachornoby`l`s`ka biblioteka. Ukrayins`ky`j literaturny`j postmodern. K.: Kry`ty`ka, 2005. 263 s.
D’Ors E. Barokko — istoricheskaya konstanta // Filosofskie nauki. 2006. # 1. S. 59–68.
Mif “ukrayins`ke baroko”: katalog vy`stavky`. Ky`yiv, 27.04–26.08.2012 / avt. st. G. Sklyarenko, O. Barshy`nova. Ky`yiv: NXMU, 2012. 192 s.
Konrad N. I. O barokko // Izbrannyie trudyi. Istoriya. M.: Nauka, 1974. 472 s.
Kry`ms`ky`j S. Mentalitet ukrayins`kogo barokko // Ukrayins`ke baroko: v 2 t. Xarkiv: Akta, 2004. T. 1. S. 21–48.
Lukomskiy G. Ukrainskiy barokko // Apollon. 1911. # 2. S. 5–13.
Makarov A. Svitlo ukrayins`kogo baroko. K.: My`stecztvo. 1994. 285 s.
Ony`s`ko O. Ly`czari rozmy`togo imidzhu. PIK (Polity`ka i Kul`tura). 2000. # 13 (48). S. 36.
Ouens K. Allegoricheskiy impuls: k teorii postmoderna // Spectate: internet-zhurnal. URL: https://spectate.ru › allegorical2–1 (last accessed: 11.11.2020).
Paraxons`ky`j B. Baroko. Poety`ka i sy`mvolika // Filosofs`ka i sociologichna dumka. 1993. # 6. S. 99–114.
Kurina A. Arsen Savadov: «S molodezhyu obschayus neposredstvenno…» // Ukrayins`ka pravda: internetvy`dannya. 2009. 28 veresnya. URL: https://life.pravda.com.ua/society/2009/09/28/27559/ (last accessed: 11.11.2020).
Sviblova O. V poiskah schastlivogo kontsa // Rodnik. Riga, 1990. # 5. S. 37–43.
Solomko Yu. Postmodernists`ky`j voyazh. Apologiya: Manifesty`, deklaraciyi, monology` // Kur›yer-muz: inform. vy`d. z py`tan` kul`tury` / red. S. Vasy`l`yev. Ky`yiv, 1996. S. 13.
Stetsenko E. A. Kontseptsiya traditsii v literature XX veka // Hudozhestvennyie orientiryi zarubezhnoy literaturyi XX veka / Pod red. A. B. Bazilevskogo. M.: IMLI RAN, 2002. S. 47–83.
Teylor B. Art Today. Aktualnoe iskusstvo. 1970–2005. M.: Slovo / Slovo, 2006. 256 s.
Tkachuk T. Samyiy skandalnyiy ukrainskiy hudozhnik Arsen Savadov: «Chtobyi nam razreshili snimat modeley…» // Faktyi. 2003. 5 sentyabrya.
Ukrayins›ke baroko. Kharkiv: Akta, 2004. T. 1. 636 s.; T. 2. 412 s.
Ushkalov L. Vid baroko do postmodernu: eseyi. K.: Hrani-T, 2011. 550 s.
Fedotov G. P. Tri stolitsyi // Novyiy mir. 1989. # 4. S. 218–239.
Filosofskiy slovar / avt.-sost. S. Ya. Podoprigora, A. S. Podoprigora. Izd. 2-e, ster. Rostov-na-Donu: Feniks, 2013. 562 s.
Fuko M. Slova i veschi. Arheologiya gumanitarnyih nauk. M.: Progress, 1977. 489 s.
Chepelyk V. Arkhitektura ukrayins›koho neobaroko // Ukrayins›ke baroko: v 2 t. Kharkiv: Akta, 2004. T. 2. S. 269–368.
Shevchuk Yu. «Molytva za het›mana Mazepu» u Harvardi // Kino-teatr. 2005. # 1. S. 59–61.
Yauss H. R. Antolohiya svitovoyi literaturno-estetychnyy dosvid i literaturna hermenevtyka // Antolohiya svitovoyi literaturno-krytychnoyi dumky ХХ st. / Za red. M. Zubyts›koyi. L›viv: Litopys, 1996. S. 278–307.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Галина СКЛЯРЕНКО
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.