Cвіт в ракурсах Артбієнале і в оптиці кінофестивалю у Венеції
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.16.2020.219987Анотація
Розглянуто український проєкт Відкритої групи «Падаюча тінь “Мрії” на сади Джардіні» у фарватері кураторської концепції Ральфа Ругоффа «Щоб ти жив в цікаві часи!» 58-ї Венеційської бієнале 2019 року та здійснено аналіз тем, розроблених в інших проєктах, з урахуванням проекції цієї проблематики на український та світовий контексти. Співставлено контексти, з якими працює проєкт в Україні та в світі. Опрацьовано проблематику Венеційської бієнале щодо глобальних екологічних викликів, експансивного росту, війни та миру, протистояння демократичного і тоталітарного світів, міграційної кризи. Виявлено процес розкриття мистецькими засобами, як працює політична маніпуляція, з критичним коментарем щодо реальності, позначеної економічною та соціальною нерівністю, що провокує обурення і, як наслідок, — популізм. Визначено механізм роботи
з травмою на території мистецтва. Виявлено мультивекторність проєктів і різні типи зв’язку з реальністю як прояв продуктивних мистецьких стратегій.
Проаналізовано та співставлено теми та художні особливості фільмів, представлених на 76-му Венеційському міжнародному кінофестивалі 2019 року і його лауреатів. Описано особливості українського фільму-призера Венеційського кінофестивалю —
2019 Валентина Васяновича «Атлантида». Простежено хронологію розвитку кінематографічного доробку Валентина Васяновича.
Визначено основні трендові теми, характерні для міжнародних Венеційських форумів 2019 року, серед яких загрози антропоцену і екологічної кризи, антиглобалізм в його економічному, соціальному і національному аспектах, стійкі ціннісні орієнтири в епоху постправди. Визначено вплив інтелектуальних вправ у справі формування смислів задля діалогу із соціумом як нагальність для світу мистецтва. Виявлено роль і місце українського сучасного мистецтва і кінематографу на міжнародній сцені.
Окреслено проблеми і особливості культурної політики України і необхідність її переформатування задля сприяння розвитку
сучасного мистецтва.
Посилання
Rugoff R. May You Live in Interesting Times. Introduction by Ralph Rugoff, Curator of the 58th International Art Exhibition. 2018. URL: https://www.labiennale.org/en/art/2019/introduction-ralphrugoff (last accessed: 02.07.2020).
Feiling K. The Life of Neville Chamberlain. Hamden, Connecticut: Archon Books. 1970. 475 pp.
Avramenko O. Tochka proekciyi na chasy` «plavy`l`nogo kotla», abo Informaciya yak instrument dezinformaciyi (Ukrayina na Venecijs`kij biyenale 2019) // Suchasne My`stecztvo: nauk. zb. / IPSM NAMU. Ky`yiv, 2019. Vy`p. XV. S. 27–42.
Gaksli O. Prekrasny`j novy`j svit // Vsesvit, 1994, # 5–6, S. 64–119; # 7, S. 96–135.
Bridle J. Drone Shadow 009. Global Control and Censorship exhibition. 2018. URL: http://globalcontrol.rixc.org/1–9/ (last accessed: 02.07.2020).
Skory`na I. Dvi tini na Venecijs`kij biyenale // Your Art, 2019. June 4. URL: https://supportyourart.com/stories/twoshadows (data zvernennya: 02.07.2020).
The Shadow of Dream Cast Upon Giardini della Biennale. К.: OK Projects, 2019. 188 c.
Youngblood G. Expanded cinema. New York: E. P. Dutton & Co., 1970, 444 р.
Curie M. Nobel Lecture: Radium and the New Concepts in Chemistry, December 11, 1911 // Nobel Lecture: Chemistry 1901–1921. Amsterdam: Elsevier Publishing Company, 1966. URL: http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/chemistry/laureates/1911/marie-curie-lecture.html (last accessed: 02.07.2020).
Another world is possible: popular alternatives to globalization at the world social forum / William F. Fisher, Thomas Ponniah (Eds.). London, New York: Zed Books, 2003, 364 р.
Komar-Macy`ns`ka K. Serfing kriz` temni chasy` [Interv‘yu z Oksanoyu Zabuzhko] // Kul`tura. # 24, 2019-06-16. URL: https://www.nasze-slowo.pl/serfing-kriz-temni-chasi/ (last accessed: 02.07.2020).
Frejd Z. Nevdovolennya kul`turoyu // By`bly`oteka Gumer. URL: http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Psihol/Freid/ned_kult.php (last accessed: 02.07.2020).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Оксана ЧЕПЕЛИК
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.