Понятійно-категоріальна система сучасного українського мистецтва в новій естетичній парадигмі ХХІ століття
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.16.2020.219999Анотація
Оновлення тематичного та стилістичного розмаїття візуальних мистецьких проявів зумовило оновлення понятійно-термінологічного та категоріального апаратів у сучасній мистецтвознавчій науці. Сучасне мистецтво є одним з найбільш
динамічних культурних феноменів сьогодення, тож його дослідження постійно потребує оновлення осмислення та засобів аналізу задля орієнтації у його величезній кількості видів, напрямів та жанрів. Розвиток сучасного мистецтва нерозривно пов’язаний із технічним прогресом, цифровими інноваціями, при цьому у своєму традиційному спрямуванні мистецтво постійно перебуває у пошуку нових форм, вигадує нові жанрові системи, грає з контрастами та експериментує з матеріалами. Немає сумніву, що всі ці процеси є цікавими для сучасних науковців і насамперед мають бути регламентовані певною термінологічною системою.
Посилання
Alf`orova Z. Vizual`ne my`stecztvo kincya XX — pochatku XXI st.: dy`s… d-ra nauk: 26.00.01. Xarkiv, 2008.
Alf`orova Z. Terminologichni igry` shhodo vizual`ny`x my`stecztv // My`stecztvoznavstvo Ukrayiny`: zb. nauk. pr. / IPSM NAMU. Ky`yiv, 2009. Vy`p. 10. C. 166–170.
Benyamin V. Proizvedenie iskusstva v epohu ego tehnicheskoy vosproizvodimosti. M., Medium, 1996. S. 66–91.
Bodriyyar Zh. Zagovor iskusstva // URL: http://moscowartmagazine.com/issue/70/article/1496 (last accessed: 04.11.2020).
Byichkov V., Mankovskaya V., Ivanov V. Trialog: Razgovor pervyiy ob estetike, sovremennom iskusstve i krizise kulturyi. M.: IF RAN, 2007. 240 s.
Vartanova E. Mediaekonomika zarubezhnyih stran: glossariy. M.: Aspekt Press, 2003. 335 s.
Volskaya L., Kovaleva N. Installyatsiya kak zhanr v iskusstve XXI v. // Tvorchestvo i sovremennost: setevoe izdanie. 2018. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/installyatsiya-kak-zhanr-v-iskusstve-hhi-v/viewer (last accessed: 04.11.2020).
Delez Zh. Peregovoryi. 1972–1990: sbornik / per. s fr. i vstup. st. V. Yu. Byistrov. Sankt-Peterburg: Nauka, 2004. 240 s.
Zhevak A. Tendentsii razvitiya sovremennogo izobrazitelnogo iskusstva vtoroy polovinyi XX — nachala XXI vv.: kulturfilosofskiy analiz // dis. … kand. filos. nauk: 09.00.13 «Filosofskaya antropologiya, filosofiya kulturyi». Saratovskiy gosud. un-t im. N. Chernyishevskogo, 2015.
Kopiyevs`ka O. Transformacijni procesy` v kul`turny`x prakty`kax Ukrayiny`: global`ny`j, glokal`ny`j kontekst ta lokal`ni osobly`vosti (kinecz` XX — pochatok XXI st.) // dy`s. … d-ra kul`turologiyi: 26.00.06. Ky`yiv, Nacional`na akademiya kerivny`x kadriv kul`tury` i my`stecztv, 2018.
Maklyuen M. Zakonyi media // Istoriya filosofii. Vyip. 8. Moskva, TsOP Instituta filosofii RAN, 2001. S. 124–163.
Merlo-Ponti M. Fenomenologiya vospriyatiya, 1945 / per. s frants. pod red. I. Vdovinoy, S. Fokina. SanktPeterburg: Yuventa, Nauka, 1999. S. 185.
Ortega-i-Gasset H. Vosstanie mass // Degumanizatsiya iskusstva: sbornik. M.: Raduga, 1991. S. 40–229
Fedorov A. Slovar terminov po mediaobrazovaniyu, mediapedagogike, mediagramotnosti, mediakompetentnosti. Taganrog: Izd-vo Taganrog. gos. ped. in-ta, 2010. 62 s.
Eko U. Innovatsiya i povtorenie. Mezhdu estetikoy moderna i postmoderna / Filosofiya epohi postmoderna. Minsk, 1996. S. 48–73.
Eko U. Otkryitoe proizvedenie. M.: Akademicheskiy proekt, 2004. S. 102–135.
Yugay I. Media iskusstvo: istoki, spetsifika, hudozhestvennyie strategii // dis. … doktora iskusstvovedeniya: 17.00.09. Sankt-Peterburg, 2018.
Benjamin W. The Theory of Criticism. Cambridge, Massachusetts London, England, 1966. P. 217–218.
Danto A. The Work of Art and the Historical Future // The Madonna of the Future: Essays in a Pluralistic Art World. University of California Press, 2001. P. 176.
Higgins D. Synesthesia and Intersenses: Intermedia // Something Else Newsletter, 1967. Vol. 1. № 1. 4 p.
Merleau-Ponty M. Cezanne’s doubt // The Merleau-Ponty aesthetics reader: philosophy and painting / ed. by G. Johnson. Illinois: Northwestern University, 1993. P. 59–75.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Тетяна МІРОНОВА
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.