«Новітні спрямування» 2011–2020-го років. Візуальний часопис десятиліття: можливість архіву
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.16.2020.220008Анотація
Стаття присвячена проблемі створення архіву платформи «Новітні спрямування» — довгострокового проєкту,
ініційованого Інститутом проблем сучасного мистецтва. З 2011 по 2020 рік було реалізовано більше десяти виставкових проєктів на різних локаціях, теоретичний конкурс, дискусійні панелі, публічні обговорення. Весь обсяг візуальної і теоретичної інформації потребує збереження та упорядкування за визначеною стратегією. Дослідження можливих стратегій цієї роботи також є предметом даної розвідки. В останній частині проаналізовано проєкти платформи 2018 та 2019 років «Анатомія симулякра» та «Алхімія мотивації» і окреслено подальші перспективи розвитку платформи «Новітні спрямування».
Посилання
Birnbaum D. Hronologiya / per. s angliyskogo A. Skidana. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie, 2007. 116 s.
Dyakonov V. Kollektivnoe kuratorstvo i otkryityiy kod. URL: http://typography-online.ru/2019/08/28/curatorial_courses/ (last accessed: 01.10.2020).
Konets obschnosti: Boris Groys o neobhodimosti odinochestva i refleksii v iskusstve [Intervyu]. URL: https://syg.ma/@inrussia/koniets-obshchnosti-boris-grois-o-nieobkhodimosti-odinochiestva-i-rieflieksii-viskusstvie (last accessed: 01.10.2020).
Miziano V. Pyat lektsiy o kuratorstve. Moskva: Ad Marginem Press, 2014. 256 s.
Rixter D. Xudozhny`ky` j kuratory` — konkurenty`, spivavtory` chy` kolegy`?: zb. statej / per. Z angl. Ya. Strixa, T. Rodionova; za red. K. Nosko. Xarkiv: IST Publishing, 2018. 104 s.
Proyekt «Anatomiya sy`mulyakra»: presreliz / Insty`tut problem suchasnogo my`stecztva. Ky`yiv, 2018.
Proyekt «Alximiya moty`vaciyi»: presreliz / Insty`tut problem suchasnogo my`stecztva. Ky`yiv, 2019.
Saxaruk V. Arxiv suchasnogo my`stecztva // Suchasne my`stecztvo: nauk. zb. / Insty`tut problem suchasnogo my`stecztva NAMU. Ky`yiv, 2016. Vy`p. 12. S. 152–157.
Smolyanskaya N. Estetika posle iskusstva: kurator kak operator // Hudozhestvennyiy zhurnal: onlaynversiya zhurnala. 2017. # 101. URL: http://moscowartmagazine.com/issue/55/article/1118 (last accessed: 01.10.2020).
Richter D., Drabble B. Editorial: Curating Degree Zero Archive: Curatorial Research. URL: https://www.on-curating.org/issue-26-reader/editorial-curating-degree-zero-archive-curatorial-research.html#.X3Ld_mgzY2z (last accessed: 01.10.2020).
Luke Ben. Ralph Rugoff on why the 2019 Venice Biennale has a ‘split personality’. URL: https://www.theartnewspaper.com/interview/ralph-rugoff-venice-biennale (last accessed: 01.10.2020).
Potocka Maria Anna. What is Art For? URL: https://en.mocak.pl/what-is-art-for-maria-anna-potocka (last accessed: 01.10.2020).
Ukrainian Unofficial: elektronny`j arxiv ukrayins`kogo neoficijnogo my`stecztva. URL: http://www.archive-uu.com/ua (last accessed: 01.10.2020).
Art(co)archive: onlajn-proyekt. URL: https://www.coarchive.art/ru (last accessed: 01.10.2020).
Vidkry`ty`j arxiv ukrayins`kogo mediaartu. URL: http://mediaartarchive.org.ua/ (last accessed: 01.10.2020).
OnCurating. URL: https://www.on-curating.org/issues.html (last accessed: 01.10.2020).
Vidkry`ty`j arxiv: onlajn-platforma. URL: http://openarchive.com.ua/ (last accessed: 01.10.2020).
Museum of Contemporary Art in Kraków (MOCAK). URL: https://en.mocak.pl/ (last accessed: 01.10.2020).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ірина ЯЦИК
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.