Освітній простір візуального мистецтва України
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.17.2021.248434Ключові слова:
освіта, артпроцес, сучасне мистецтво, система мистецтва, 2021Анотація
Проаналізовано освітній простір візуального мистецтва України. Зафіксовано, що освітній компонент сучасної артсистеми є дуже мало вивченим і потребує означення кордонів, опису основних характеристик, накреслення векторів розвитку. Охарактеризовані передумови та історія вибудовування основних принципів освітнього порядку локального візуального мистецтва. Зосереджено увагу на аналізі теперішнього навчального процесу, його структури, компонентів та комунікативних зв’язків. Автор визначає місце освіти в системі інституціональної будови сучасного візуального мистецтва України, акцентує її особливості відносно загальносвітової навчальної мистецької парадигми.
Посилання
Afonina O. Suchasne my`stecztvo v teoriyi ta prakty`ci / Visny`k Nacional`noyi akademiyi kerivny`x kadriv kul`tury` i my`stecztv. 2021. Vy`p. 1. URL: http://journals.uran.ua/visnyknakkkim/article/view/229550 (last accessed: 08.10.2021).
German Ye. Kurators`ka prakty`ka v suchasnomu my`stecztvi. Svitovy`j dosvid ta ukrayins`ky`j kontekst: dy`s. kand. my`stecztvoznav.: 17.00.05 / Nacz. akad. obrazotv. my`st. i arx. Ky`yiv, 2016. 309 s.
Grigorev S. Vospominaniya. Memuaryi hudozhnika. K.: Shk. svIt, 2010. 84 s.
Ilin A. Proniknovenie kulturyi potrebleniya v sferu obrazovaniya // Informatsionno-gumanitarnyiy portal Znanie. Ponimanie. Umenie. 2012. # 5 (sentyabr-oktyabr). URL: http://zpu-journal.ru/e-zpu/2012/5/Ilyin_Penetration-of-Consumption-Culture/ (last accessed: 08.10.2021).
Mel`ny`k M. Problema zastarivannya znan` u my`stecz`kij osviti // Materialy` Vseukrayins`koyi naukovoprakty`chnoyi konferenciyi 20 kvitnya 2018 roku «Suchasna my`stecz`ka osvita: dosvid, problemy` ta perspekty`vy`». K.: KDIDPMiD im. My`xajla Bojchuka. S. 299–302.
Negoda N. Novi insty`tucional`ni formy` pidtry`mky` i finansuvannya suchasnoyi xudozhn`oyi kul`tury` // Kul`tura Ukrayiny`. 2011. Vy`p. 32. URL: https://ic.ac.kharkov.ua/nauk_rob/nauk_vid/rio_old_2017/ku/kultura32/09.pdf (last accessed: 08.10.2021).
Ny`ky`forov A. Ukrayins`ka Akademiya my`stecztv u stanovlenni ta rozvy`tku nacional`noyi xudozhn`oyi osvity` // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. V (58). Issue: 133, 2017. URL: https://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/a._m._nykyforov_ukrainian_academy_of_arts_in_the_development_of_national_artistic_education.pdf (last accessed: 08.10.2021).
Rusakova L. Stanovlennya vy`shhoyi xudozhn`oyi osvity` v Ukrayini (druga polovy`na XIX — persha trety`na XX st.) // Istory`ko-pedagogichny`j al`manax Umans`kogo derzhavnogo pedagogichnogo universy`tetu im. Pavla Ty`chy`ny`. 2016. Vy`p. 1. S. 25–30. URL: http://ipa.udpu.edu.ua/article/view/83604 (last accessed: 08.10.2021).
Sidlecz`ka T. Stanovlennya i rozvy`tok my`stecz`koyi osvity` v Ukrayini // Znannya. Osvita. Osvichenist`: zb. materialiv I Mizhnar. nauk.-prakt. konf., 25–27 veresnya 2012 r. Vinny`cya: VNTU, 2012. S. 112–114. URL: http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/12935?show=full (last accessed: 08.10.2021).
Skry`nny`k-My`s`ka D. Anality`chna estety`ka yak svitoglyadne pidg`runtya suchasnogo my`stecztva // Visny`k L`vivs`koyi nacional`noyi akademiyi my`stecztv. 2016. Vy`p. 28. S. 80–93. URL: https://lnam.edu.ua/files/Academy/nauka/visnyk/pdf_visnyk/28/10.pdf (last accessed: 08.10.2021).
Fomichova N. Formuvannya tvorchogo potencialu xudozhny`ka-zhy`vopy`scya na zasadax akademichnoyi xudozhn`oyi osvity` // Visny`k L`vivs`koyi nacional`noyi akademiyi my`stecztv. 2015. Vy`p. 26. S. 100–109. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnam_2015_26_13 (last accessed: 08.10.2021).
Louie Sussman A. Can Only Rich Kids Afford to Work in the Art World?// Artsy Magazine, February 14, 2017. URL: https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-rich-kids-afford-work-art-world/ (last accessed: 08.10.2021).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.