Засновки мистецтвознавчих силогізмів (ревізія мистецтвознавчого дискурсу)
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.17.2021.248438Ключові слова:
завдання і функції мистецтвознавства, методологія мистецтвознавства, лексика мистецтвознавства, силогізми мистецтвознавства, функції мистецтвознавстваАнотація
Наукова і спекулятивна перспектива мистецтвознавства, його предметність у боротьбі з безпредметністю — це не загальні (спекулятивні) міркування про пост-, транс-, мульти- або інші псевдоніми часу; передусім це про предмет, інструменти і метод діяльності — звісно, з урахуванням місця, часу, політичних, економічних та інших обставин. З урахуванням цього контексту розглянуто лексику мистецтвознавства (розвиток, періодизація, реформа та ін.), а також особливості «мистецтвознавчої логіки» узагальнень і функції мистецтвознавчого дискурсу. Аргументовано необхідність ревізії ключових понять мистецтвознавства й актуалізації його прогностичної функції, котра реалізується через виявлені ним у минулому залежності між об’єктивними фактами; актуалізація цієї функції сприятиме впровадженню результатів наукових досліджень у мистецьку практику.
Посилання
Bodriyyar Zh. Sovershennoe prestuplenie. Zagovor iskusstva. Moskva: RIPOL klassik / «Pangloss», 2019. 347 s.
Bruk P. Shekspir — eto kusochek uglya // Bruk P. Bluzhdayuschaya tochka: Stati. Vyistupleniya. Intervyu. Sankt-Peterburg; Moskva: Artist. Rezhisser. Teatr, 1996. S. 122.
Vidozva galy`cz`ko-ukrayins`ky`x akt`oriv // Rada. # 33. 09.02.1908. 22 lyutogo. S. 4.
Voloshy`n I. T. G. Shevchenko i M. S. Shhepkin // My`stecztvo. 1962. # 2. S. 29–30.
Zborovs`ka N. Kod ukrayins`koyi literatury`: Proekt psy`xoistoriyi novitn`oyi ukrayins`koyi literatury`. Ky`yiv: Akademvy`dav, 2006. 504 s.
Josy`penko M. Kory`fej. Do 125-richchya z dnya narodzhennya M. L. Kropy`vny`cz`kogo // My`stecztvo. 1965. # 4. S. 16–18.
Klekovkin O. My`stecztvoznavstvo yak geopolity`chny`j proyekt (predmetne pole i status teatroznavstva) // Xudozhnya kul`tura. Aktual`ni problemy`. 2020. # 16 (1). S. 11–17.
Klekovkin O. Otci teatru // Mise en scene: Ideyi. Koncepciyi. Napryamy`. Ky`yiv: Feniks, 2017. S. 7–16.
Klekovkin O. Periody`zaciya i metod istoriyi teatru: markery` // Visny`k Nacional`noyi akademiyi kerivny`x kadriv kul`tury` i my`stecztv. 2020. # 1. S. 34–39.
Klekovkin O. Podiya v istoriyi my`stecztva: vy`robny`cztvo statusu // Suchasne my`stecztvo. 2018. # 14. S. 214–226.
Klekovkin O. Socialisty`chny`j realizm: Slovny`k kul`turny`x scenariyiv. Ky`yiv: Art Ekonomi, 2021. 160 s.
Korniyenko N. Zaproshennya do xaosu. Teatr (xudozhnya kul`tura) i sy`nergety`ka. Sproba nelinijnosti. Ky`yiv: NCzTM im. L. Kurbasa, 2008. 246 s.
Korniyenko N. Ukrayins`ky`j teatr u peredden` tret`ogo ty`syacholittya. Poshuk (Karty`ny` svitu. Cinnisni oriyentaciyi. Mova. Prognoz). Ky`yiv: Fakt, 2000. 160 s.
Kury`lenko J. Dramaturgiya vely`kogo Kobzarya // My`stecztvo. 1961. # 4. S. 34–36.
Petrova O. Soczrealizm u ty`pologichnij sy`stemi sty`liv. Zmina parady`gmy` chy` zamishhennya ponyat` // Socialisty`chny`j realizm i ukrayins`ka kul`tura. Kny`ga «Realizm ta socialisty`chny`j realizm v ukrayins`komu zhy`vopy`su radyans`kogo chasu: Istoriya. Kolekciya. Ekspery`ment»: materialy` naukovoyi konferenciyi. Ky`yiv, 3 bereznya 1999 roku. S. 53.
«Reformy`» u ky`yivs`kij operi // Dilo. 1933. # 321. 4 grudnya. S. 4.
Rech Konst[antina] Sergeevicha Stanislavskogo // Zhizn iskusstva. 1927. # 19. S. 6.
Stary`cz`ka-Chernyaxivs`ka L. Ukrayins`ka opera i drama. Zamist` fel`yetona // Rada. 1910. # 83. 11 aprilya (24 kvitnya). S. 2–3.
Franko I. Uvagy` pro galy`cz`ko-rus`ky`j teatr // I. Franko. Zibrannya tvoriv: u 50 t. Ky`yiv: Naukova dumka, 1982. T. 33: Literaturno-kry`ty`chni praci (1900–1902). S. 18–24.
Hronika teatra. Reforma v opere // Vechernee radio. 1924. # 9. 25 avgusta. S. 3.
Yura G. Nash Stanislavs`ky`j // My`stecztvo. 1963. # 1. S. 8–10.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.