Основні напрями українського мистецтва 1990–2020 років: художня мова, форми та виражальні засоби — стан дослідженості проблеми
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.17.2021.248445Ключові слова:
сучасне мистецтво, стан дослідженості, художня мова, проблемно-хронологічний аспект, засоби виразності, сучасні візуальні мистецтваАнотація
Проаналізовано основні напрями українського мистецтва 1990–2020-х рр., його виражальні засоби крізь призму сучасної мистецтвознавчої науки. Досліджено проблеми трансформацій художньої мови, форм та засобів виразності сучасного українського мистецтва. Доведено, що сучасні дослідники осмислюють особливості розвитку українського мистецтва зламу ХХ — ХХІ ст. у проблемно-хронологічному аспекті, тож аналіз розвитку та оновлення сучасних візуальних мистецтв, за винятком окремих досліджень, наразі є фрагментарним та не надто системним. Здебільшого автори розглядають творчі пошуки окремих художників у класичних парадигмах, трансформуючи методологію аналізу та інтерпретації їхніх творів до сучасного інформаційного контексту.
Посилання
Bezrodnova M. Suchasna stankova skul`ptura. Vid geroyichnogo do parodijnogo // Ky`yiv. 1990. # 5. S. 173–175.
Vyacheslavova O. Estety`ka mifu v suchasnomu obrazotvorchomu my`stecztvi Ukrayiny`: avtoref. dy`s. … kand. filos. nauk: 09.00.08. Lugans`k, 2007. 16 s.
Demy`denko Ya. Ukrayins`ky`j avangardy`zm: filosofs`ko-estety`chny`j dy`skurs: dy`s. … kand. filosofs`ky`x nauk: 09.00.08. Ky`yiv, 2017. 198 s.
Klimenko A. Metafizika, dekadans i ironiya v sovremennom ukrainskom iskusstve // Suchasne mistetstvo. 2009. Vip. 6. S. 110–134.
Kovach T. Ukrayins`ka grafika 1980–1990-x // Ukrayins`ka akademiya my`stecztva. 2013. Vy`p. 20. S. 123–131.
Kurbanovskiy A. Arheologiya vizualnosti na materiale russkoy zhivopisi XIX — nachala XX vekov: avtoref. dis. … d-ra iskusstvoved.: 17.00.09. Sankt-Peterurg, 2008. 25 s.
Levchuk L. Ukrayins`ka estety`ka: trady`ciyi ta suchasny`j stan. Ky`yiv: MAKLAUT, 2011.
Petrova O. Tretye oko: My`stecz`ki studiyi. Ky`yiv: Feniks, 2015. S. 33–38.
Savy`cz`ka L. My`stecztvo Xarkova v perspekty`vi XX stolittya // Xarkiv. Zhy`vopy`s. Grafika. Skul`ptura. Katalog vy`stavky`. Xarkiv: [b. v.], 2012. C. 6–16. URL: http://www.modern-museum.org.ua/shared/files/MaketHarkov6-27.pdf (last accessed: 08.08.2020).
Sy`dorenko V. Vizual`ne my`stecztvo vid avangardny`x zrushen` do novitnix spryamuvan`. Rozvy`tok vizual`nogo my`stecztva Ukrayiny` XX–XXI stolittya. Ky`yiv: VX [studio], 2008. 187 s.
Sklyarenko G. «Nova xvy`lya» i ukrayins`ke my`stecztvo kincya XX stolittya // Suchasne my`stecztvo. 2009. Vy`p. VI. S. 188–196.
Sklyarenko G. My`stecztvo XX — pochatku XXI st.: novy`j kontekst // Xudozhnya kul`tura. Aktual`ni problemy`. 2004. Vy`p. 1. S. 142.
Sklyarenko G. Ukrayins`ke my`stecztvo drugoyi polovy`ny` 1980-x — 2000-x rokiv: podiyi, yavy`shha, spryamuvannya // Nary`sy` z istoriyi obrazotvorchogo my`stecztva Ukrayiny` XX st. Ky`yiv: NBU im. Yaroslava Mudrogo, 2006. S. 353–396.
Turchak L. Aktual`ni py`tannya suchasnogo obrazotvorchogo my`stecztva Ukrayiny`. Istoriografichni aspekty` // Xudozhnya kul`tura. Aktual`ni problemy`. 2007. Vy`p. 4. S. 170–171.
Shelemexova N. Neomifologizm v ukrayins`komu nefiguraty`vnomu zhy`vopy`si // Suchasne my`stecztvo. 2014. Vy`p. 10. S. 227.
Yur M. Abstraktny`j zhy`vopy`s Ukrayiny`: svitovi tendenciyi ta nacional`ni trady`ciyi // Suchasne my`stecztvo. 2009. Vy`p. 6. S. 90–103.
Yuxy`my`k Yu. «Contemporary art»: sy`mulyaciya my`stecztva // Aktual`ni problemy` istoriyi, teoriyi ta prakty`ky` xudozhn`oyi kul`tury`. 2013. Vy`p. 31. S. 17–24.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.