Еротизм постмодерного лібертінажу на прикладі творчості сучасних американських художниць Еліс Ніл, Ханни Вілке, Джуді Чикаго
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269713Ключові слова:
еротичний жанр, творчість Е. Ніл, творчість Х. Вільке, творчість Дж. Чикаго, тіло, постмодерн, фемінізмАнотація
Предметом статті є еротичний жанр в творчості американських художниць Еліс Ніл, Ханни Вілке, Джуді Чикаго. Здійснюється аналіз їхньої візуальної образності в аспекті феміністичного дискурсу. Узагальнюється принцип постмодерністського візуального лібертінажу як методологічного прийому для формулювання «жіночого» погляду на тілесність в їхніх творах. Розглядається вплив їхньої художньої образності на формування засад трьох хвиль американського феміністичного руху: відповідно, Е. Ніл впливає на принципи візуалізації жіночого тіла першої хвилі, Ханна Вільке — другої, Джуді Чикаго — третьої. Розкриваються характерні для їхньої творчості принципи самопрезентації тіла через акціонізм та самовираження через оголеність. Доводиться, що даними методами роботи з тілесністю художниці порушували конвенцію суспільної норми та пуританської моралі щодо оголеного тіла, формуючи естетику візуального втілення жіночого тіла. Також заявлена проблема порівняння еротичного жанру в сучасному американському мистецтві з відповідними творами українських художників, які реалізують український візуальний лібертінаж.
Посилання
Alford L. Forms of Poetic Attention. New York: Columbia University Press, 2020. Р. 53–75.
Allara Pamela. “Mater” of Fact: Alice Neel’s Pregnant Nudes // American Art. Spring 1994. Vol. 8, No. 2. Р. 6–31.
Hekma G. Sex and the city: Room for sexual citizenship // Urban Europe / Mamadouh V., Van Wageningen A. (Eds.). Amsterdam: Amsterdam University Press, 2016. Р. 37–44.
Kuby L. The Hoodwinking of the Women’s Movement: Judy Chicago’s “Dinner Party” // Frontiers: A Journal of Women Studies. 1981. Vol. 6 (3). Р. 127–129.
Molesworth H. House Work and Art Work // October, 2000. Vol. 92. Р. 71–97. DOI:10.2307/779234
Raaberg G. Beyond Fragmentation: Collage as Feminist Strategy in the Arts // Mosaic: An Interdisciplinary Critical Journal. 1998. № 31(3). Р. 153–171.
Snyder C. Reading the Language of “The Dinner Party” // Woman’s Art Journal. 1980. No. 1 (2). Р. 30–34. DOI:10.2307/1358081
Toepfer K. One Hundred Years of Nakedness in German Performance // TDR. 2003. Vol. 47, No. 4. Р. 144–188.
Toepfer K. Nudity and Textuality in Postmodern Performance // Performing Arts Journal. 1996. Vol. 18. No. 3. P. 76–91.
Nohlin Linda. Pochemu ne byilo velikih hudozhnits? // Gendernaya teoriya i iskusstvo. Antologiya: 1970–2000 / Pod red. L. M. Bredihinoy, K. Dipuell. M.: Rossiyskaya politicheskaya entsiklopediya (ROSSPEN), 2005. S. 15–46. URL: http://www.korydor.in.ua/ua/woman-in-culture/pochemu-ne-by-lovelikih hudozhnits-chast-vtoraya.html (last accessed: 20.10.2022).
Fuko M. Eto ne trubka. SPb: Hudozhestvennyiy zhurnal, 1999. 152 s.
Enaff M. Markiz de Sad: Izobretenie tela libertena. SPb.: ITs «Gumanitarnaya Akademiya», 2005. 434 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.