«Нова українська скульптура» та спрямування сучасного українського мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269721Ключові слова:
фестиваль, конкурс, війна, культура, мистецтво, цінностіАнотація
У статті проаналізовано особливості проведення конкурсів і фестивалів в Україні в умовах повномасштабного вторгнення російських військ. Значні безпекові ризики, що є наявними в багатьох регіонах країни й досі, зумовили пошуки нових форматів проведення мистецьких заходів. З’ясовано, що ключовими завданнями стали: підтримка морального духу суспільства, акумулювання допомоги для ЗСУ, промоція української культури як в країні, так і за її межами. Зміна формату самих подій зумовлена означеними завданнями: тема війни стала важливою частиною тематики фестивалів, ключового значення набула благодійна спрямованість заходів. Територіальні зміни пов’язані як із загрозливою ситуацією в деяких регіонах, так і з співпрацею та підтримкою з боку інших подій, що знаходяться у більш безпечних місцях.
Мета статті — створення комплексного архіву матеріалів, який дозволить проаналізувати функціонування конкурсно-фестивального руху в Україні в часи російської воєнної агресії, розуміння культурних стратегій, обумовлених завданнями воєнного сьогодення.
У статті застосовуються такі загальнонаукові підходи, принципи й методи, що дали змогу розглянути особливості функціонування конкурсно-фестивального руху в Україні у воєнний час з різновекторних позицій. Так, за допомогою порівняльного методу зіставляються формати та завдання заходів, феноменологічний метод застосовано на етапі розкриття сутності феномену конкурсно-фестивального руху в Україні та його трансформації у часи воєнного вторгнення РФ.
Посилання
Goncharenko A. Ukrayins`ka skul`ptura 1990-x — 2000-x rr.: stan doslidzhennya problemy` // Aktual`ni py`tannya gumanitarny`x nauk : mizhvuz. zb. nauk. pr. molod. vcheny`x Drogob. derzh. ped. un-tu im. I. Franka. 2014. Vy`p. 10. S. 53–61.
Goczalyuk A. Rozvy`tok my`stecztva skul`ptury` v Ukrayini (kinecz` XX — pochatok XXI stolittya) // Ukrayinoznavstvo. 2019. #1 (70). S. 67–75.
Krauss R. Podlinnost avangarda i drugie modernistskie mifyi / Per. s angl. Moskva: Hudozhestvennyiy zhurnal, 2003. 318 s.
Ly`senko L. Ukrayins`ka skul`ptura mezhi stolit` // My`stecztvoznavstvo Ukrayiny`. 2009. # 10. S. 12–20.
Lozhkina A. Permanentna revolyuciya: My`stecztvo Ukrayiny` XX — pochatku XXI stolittya. Ky`yiv: ArtHuss, 2019. 496 s.: il.
Odrexivs`ky`j V. Suchasna skul`ptura l`vivs`koyi my`stecz`koyi shkoly`: ekspery`ment i samoidenty`fikaciya // Visny`k Xarkivs`koyi derzhavnoyi akademiyi dy`zajnu i my`stecztv. 2017. # 3. S. 57–67.
Odrexivs`ky`j V. Ukrayins`ka skul`ptura XXI stolittya: problema intermedial`nosti ta zhanrovovy`dovogo sy`ntezu // Visny`k L`vivs`koyi nacional`noyi akademiyi my`stecztv. 2017. Vy`p. 31. S. 97–108.
Protas M. Sty`l`ovi strategiyi rozvy`tku ukrayins`koyi skul`ptury` XX–XXI st.: Model` evolyuciyi / IPSM AMU. Ky`yiv: Ukr. vy`dav. spilka, 2009. 288 s.
Sy`dorenko V. Vizual`ne my`stecztvo vid avangardny`x zrushen` do novitnix spryamuvan`: Rozvy`tok vizual`nogo my`stecztva Ukrayiny` XX–XXI stolittya. Ky`yiv: VX[studio], 2008. 188 s.
Sklyarenko G. Nova ukrayins`ka skul`ptura / Avt. ideyi i kurator proyektu I. Abramovy`ch. Ky`yiv: ArtHuss, 2021. 304 s.: il.
Sklyarenko G. Suchasne my`stecztvo Ukrayiny`: Portrety` xudozhny`kiv. Vy`d. 2, dop. Ky`yiv: ArtHuss, 2016. 376 s.: il.
Sklyarenko G. Ukrayins`ki xudozhny`ky`: z vidly`gy` do Nezalezhnosti. Ky`yiv: ArtHuss, 2020. Kn. 2. 304 s.: il.
Solovjov O. Turbulentni shlyuzy`: zbirny`k statej / IPSM AMU. Ky`yiv: Intertexnologiya, 2006. 192 s.: il.
Staynberg Leo. Drugie kriterii. Litsom k litsu s iskusstvom HH veka / Per. S angl. Moskva: Ad Marginem Press; Muzey sovremennogo iskusstva «Garazh», 2021. 424 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.