Майстерні художників на культурній мапі Києва 1960–1980-х років
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269725Ключові слова:
радянська культурна політика, майстерня художника, Спілка художників УРСР, Художній фондАнотація
В статті зроблений перший крок до системного дослідження мережі мистецьких майстерень у м. Києві у тому вигляді, в якому вона склалася впродовж 1960–1980-тих років. Майстерня художника розглянута нами у якості одного з найважливіших локусів професійної мистецької повсякденності, приміщення, де митець проводить значну частину життя, працюючи та спілкуючись із колегами. Діяльність Київського відділення Спілки художників УРСР і підпорядкованого Спілці Художнього фонду УРСР у сфері створення та надання художникам майстерень проаналізована як один із напрямків реалізації радянської культурної політики: підтримки лояльних настроїв у мистецькому середовищі через матеріальне заохочення художників, забезпечення їхніх щоденних професійних потреб. Феномен київських майстерень досліджений у міждисциплінарному полі (методами соціальної історії, історії культури тощо). Це дало можливість побачити систему майстерень як структуру: типологізувати, тобто виокремити різні види приміщень (житлові будинки з майстернями, спеціалізовані «комбінати», індивідуальні приміщення), побудувати хронологію створення та унаочнити київську географію мережі творчих майстерень.
Посилання
Atayan G. Zapy`s interv’yu vid 09.09.2021. Ky`yiv. Besidu provela M. Polyakova. Arxiv avtora.
Xudozhny`k My`kola Glushhenko i «Al`bom Gitlera». URL: https://www.facebook.com/groups/story.kiev.ua/posts/1808040202726106/ (last accessed: 10.08.2022).
Baroyancz S. Zapy`s interv’yu vid 04.06.2022. Ky`yiv. Besidu provela M. Polyakova. Arxiv avtora.
Ukrayins`ki radyans`ki xudozhny`ky`: dovidny`k / upor. Daskalova R., Kucherenko Z. ta in. Ky`yiv: My`stecztvo, 1972. 564 s.
Skulptor Nataliya Deregus: «Odnazhdyi ya zastala Galyu za obnovleniem divana: ona rasporola obivku, podtyanula pruzhinyi, zamenila porolon i obivala podushki novoy tkanyu» // Fakti. 15 sentyabrya 2011. URL: https://fakty.ua/ru/128138-skulptor-nataliya-deregus-odnazhdy-ya-zastala-galyu-za-obnovleniemdivana-ona-rasporola-obivku-podtyanula-pruzhiny-zamenila-porolon-i-obivala-podushki-novoj-tkanyu (last accessed: 23.07.2022).
Yablons`ka T. Shhodenny`ky`, spogady`, rozdumy` / upor. G. Atayan ta I. Zajceva. Ky`yiv: Rodovid, 2020. 584 s.
Aleksandr Dubovik: myi byili fanatikami // Inshiy KiYiv. 1 avgusta 2022. URL: https://inkyiv.com.ua/2022/08/aleksandr-dubovik-my-byli-fanatikami/ (last accessed: 14.08.2022).
Semya, druzya, iskusstvo: rasskazyivaet Elena Agamyan // Inshiy KiYiv. 2 fevralya 2022. URL: https://inkyiv.com.ua/2022/02/semya-druzya-iskusstvo-rasskazyvaet-4/ (last accessed: 04.08.2022).
Rapaj K. Podvijna ekspozy`ciya. Ky`yiv: Dux i Litera, 2019. 224 s.
Xudozhny`k Gry`gorij Gavry`lenko // Inshy`j Ky`yiv. 25 avgusta 2018. URL: https://inkyiv.com.ua/2018/08/khudozhnik-grigoriy-gavrilenko/ (last accessed: 06.08.2022).
Chistyiy chelovek // Inshiy KiYiv. 8 aprelya 2019. URL: https://inkyiv.com.ua/2019/04/chistyychelovek/ (last accessed: 25.07.2022).
O vremeni i o sebe: besedyi i kartinyi Galinyi Grigorevoy // Kontrakti.UA. URL: https://kontrakty.ua/article/180626 (last accessed: 10.08.2022).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.