Майстерні художників на культурній мапі Києва 1960–1980-х років

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269725

Ключові слова:

радянська культурна політика, майстерня художника, Спілка художників УРСР, Художній фонд

Анотація

В статті зроблений перший крок до системного дослідження мережі мистецьких майстерень у м. Києві у тому вигляді, в якому вона склалася впродовж 1960–1980-тих років. Майстерня художника розглянута нами у якості одного з найважливіших локусів професійної мистецької повсякденності, приміщення, де митець проводить значну частину життя, працюючи та спілкуючись із колегами. Діяльність Київського відділення Спілки художників УРСР і підпорядкованого Спілці Художнього фонду УРСР у сфері створення та надання художникам майстерень проаналізована як один із напрямків реалізації радянської культурної політики: підтримки лояльних настроїв у мистецькому середовищі через матеріальне заохочення художників, забезпечення їхніх щоденних професійних потреб. Феномен київських майстерень досліджений у міждисциплінарному полі (методами соціальної історії, історії культури тощо). Це дало можливість побачити систему майстерень як структуру: типологізувати, тобто виокремити різні види приміщень (житлові будинки з майстернями, спеціалізовані «комбінати», індивідуальні приміщення), побудувати хронологію створення та унаочнити київську географію мережі творчих майстерень.

Посилання

Atayan G. Zapy`s interv’yu vid 09.09.2021. Ky`yiv. Besidu provela M. Polyakova. Arxiv avtora.

Xudozhny`k My`kola Glushhenko i «Al`bom Gitlera». URL: https://www.facebook.com/groups/story.kiev.ua/posts/1808040202726106/ (last accessed: 10.08.2022).

Baroyancz S. Zapy`s interv’yu vid 04.06.2022. Ky`yiv. Besidu provela M. Polyakova. Arxiv avtora.

Ukrayins`ki radyans`ki xudozhny`ky`: dovidny`k / upor. Daskalova R., Kucherenko Z. ta in. Ky`yiv: My`stecztvo, 1972. 564 s.

Skulptor Nataliya Deregus: «Odnazhdyi ya zastala Galyu za obnovleniem divana: ona rasporola obivku, podtyanula pruzhinyi, zamenila porolon i obivala podushki novoy tkanyu» // Fakti. 15 sentyabrya 2011. URL: https://fakty.ua/ru/128138-skulptor-nataliya-deregus-odnazhdy-ya-zastala-galyu-za-obnovleniemdivana-ona-rasporola-obivku-podtyanula-pruzhiny-zamenila-porolon-i-obivala-podushki-novoj-tkanyu (last accessed: 23.07.2022).

Yablons`ka T. Shhodenny`ky`, spogady`, rozdumy` / upor. G. Atayan ta I. Zajceva. Ky`yiv: Rodovid, 2020. 584 s.

Aleksandr Dubovik: myi byili fanatikami // Inshiy KiYiv. 1 avgusta 2022. URL: https://inkyiv.com.ua/2022/08/aleksandr-dubovik-my-byli-fanatikami/ (last accessed: 14.08.2022).

Semya, druzya, iskusstvo: rasskazyivaet Elena Agamyan // Inshiy KiYiv. 2 fevralya 2022. URL: https://inkyiv.com.ua/2022/02/semya-druzya-iskusstvo-rasskazyvaet-4/ (last accessed: 04.08.2022).

Rapaj K. Podvijna ekspozy`ciya. Ky`yiv: Dux i Litera, 2019. 224 s.

Xudozhny`k Gry`gorij Gavry`lenko // Inshy`j Ky`yiv. 25 avgusta 2018. URL: https://inkyiv.com.ua/2018/08/khudozhnik-grigoriy-gavrilenko/ (last accessed: 06.08.2022).

Chistyiy chelovek // Inshiy KiYiv. 8 aprelya 2019. URL: https://inkyiv.com.ua/2019/04/chistyychelovek/ (last accessed: 25.07.2022).

O vremeni i o sebe: besedyi i kartinyi Galinyi Grigorevoy // Kontrakti.UA. URL: https://kontrakty.ua/article/180626 (last accessed: 10.08.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-29

Як цитувати

Полякова, М. (2022). Майстерні художників на культурній мапі Києва 1960–1980-х років. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (18), 167–174. https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269725

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА