Деякі аспекти сценічних втілень мюзиклів у Київському національному театрі оперети у 2005–2021 роках

Автор(и)

  • Богдан Струтинський Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0000-0001-8107-675X

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269728

Ключові слова:

мюзикл, сучасний музичний театр, театр оперети, український театр, сценічне втілення мюзиклу

Анотація

Стаття присвячена особливостям сценічного втілення мюзиклів в українському музичному театрі початку ХХІ ст. На прикладі діяльності Київського національного театру оперети автор аналізує проблеми, з якими зіштовхується театр, беручись за постановку мюзиклу, аналізує практичні шляхи вирішення проблемних питань, розглядає перспективи подальшої презентації мюзиклів глядачеві. Автор приділяє увагу мотивації театру та постановочних груп під час вибору матеріалу для сценічного втілення: творча спроможність колективу, актуальність тематики тощо. У статті розглядаються питання творчого потенціалу театру, зокрема особливий склад трупи, необхідний для реалізації мюзиклу: кваліфікаційні вимоги до солістів, хору, балету та оркестру. Особливу увагу автор приділяє відмінностям між сценічним втіленням мюзиклу та оперети, зупиняючись на особливостях роботи з колективом, який працює в обох цих жанрах. У статті розглядається питання забезпечення авторських прав, складнощів, з якими зіштовхуються українські театри під час роботи з закордонними правовласниками. Одним з ключових аспектів статті є аналіз досвіду співпраці з зарубіжними постановниками та створення копродукцій. Автор також приділяє увагу і питанню технічного забезпечення сценічного майданчика як важливої умови для створення якісного сценічного продукту у жанрі мюзиклу. Підсумком дослідження стало узагальнення результатів проведеного аналізу.

Біографія автора

Богдан Струтинський, Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого

Старший викладач першої кафедри акторської майстерності та режисури драми

Посилання

Bakanurs`ky`j A. Teatral`no-dramaty`chny`j slovny`k XX stolittya. Ky`yiv: Znannya Ukrayiny`, 2009. 319 s.

Bojko O. Do py`tannya stanovlennya myuzy`klu // The culturology ideas. 2017. # 12. S. 179–184

Bondarenko A. Do problemy` terminologiyi u klasy`fikaciyi populyarnoyi muzy`ky` za zhanramy`, sty`lyamy` ta napryamkamy` // My`stecztvoznavchi zapy`sky`. 2011. # 19. S. 70–77.

Bondarenko A. Myuzy`kl yak intonacijna prakty`ka // Visny`k KNUKiM. 2022. Vy`p. 46. S. 78–86.

Vakulenko D. Ctanovlennya myuzy`kliv yak populyarnogo zhanru v Ukrayini // Graal` nauky`. 2021. # 1. S. 559–561.

Veselovs`ka G. Ekspertna ocinka myuzy`klu «Skry`pal` na daxu» // Al`manax Vseukrayins`kogo teatral`nogo festy`valyu-premiyi «GRA». 2020. S. 119–121.

Gusakova N., Zajceva I. Amery`kans`ky`j myuzy`kl: py`tannya stanovlennya i zhanroutvorennya // Visny`k NAKKKiM. 2017. S. 104–108.

Zagurs`ka E. Ekspertna ocinka myuzy`klu «Simejka Addamsiv» // Al`manax Vseukrayins`kogo teatral`nogo festy`valyu-premiyi «GRA». 2021. S. 129–130.

Zajceva I. Deyaki tendenciyi rozvy`tku ukrayins`kogo myuzy`klu yak my`stecztva i galuzi shou-industriyi // Molody`j vcheny`j. 2017. # 10. S. 262–267.

Komlikova A. Rok-opera: do py`tannya stanovlennya zhanru v Ukrayini // Ky`yivs`ke muzy`koznavstvo: zbirny`k statej. 2011. Vy`p. 39. S. 159–166.

Man`ko S. Istoriya rozvy`tku zhanru myuzy`klu v Ukrayini v pershodzherelax ta publikaciyax // Trady`ciyi ta innovaciyi u vy`shhij arxitekturno-xudozhnij osviti: zb. nauk. pr. / M-vo osvity` i nauky` Ukrayiny`, Xarkiv. derzh. akad. dy`zajnu i my`stecztv. 2014. Vy`p. 1. C. 43–47.

Man`ko S. Myuzy`kl i rok-opera v ukrayins`komu sociokul`turnomu prostori // Kul`tura Ukrayiny`. 2012. Vy`p. 39. S. 268–276.

Mel`ny`k M. Myuzy`kl yak fenomen my`stecztva ukrayins`koyi estrady` XXI stolittya // Ekonomika i kul`tura Ukrayiny` v svitovy`x globalizacijny`x procesax: pozy`cionuvannya i realiyi : Mat. III mizhn. nauk.-prakt. konf. 2018. S. 137–140.

Ry`bchy`ns`ky`j Yu. Rok-opera: molodsha sestra myuzy`klu // Estrada. 1993. # 5. S. 26–27.

Stanislavs`ka K. My`stecz`ko-vy`dovy`shhni formy` suchasnoyi kul`tury`. Ky`yiv: NAKKKiM, 2016. 352 s.

Stanislavs`ka K. Suchasni vy`dovy`shhni zhanry` scenichno-ekrannogo pobutuvannya // Naukovy`j visny`k Ky`yivs`kogo nacional`nogo universy`tetu teatru, kino i telebachennya im. I. K. KarpenkaKarogo. 2017. Vy`p. 21. S. 90–93.

Struty`ns`ky`j B. Great Real Art, abo Yak v Ukrayini z’yavy`vsya «teatral`ny`j Oskar» // Ostrov: sajt. 13.12.2019. URL: https://www.ostro.org/general/society/articles/581507/?fbclid=IwAR2kcXwJo5DZnMM4kbTzFV5dqlyaapbMKZk4ncVPKs0OetrMVfJLB67kzXg (last accessed: 01.11.2022).

Tatarchenko G. Rok-opera // Muzy`ka. 1993. # 4. S. 30–31.

Shhukina Yu. Tvorcha diyal`nist` teatriv operety` i muzy`chnoyi komediyi Ukrayiny` II polovy`ny` XX — pochatku XXI st.: zhanrovy`j aspekt. Xarkiv: Kolegium, 2021. 444 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-29

Як цитувати

Струтинський, Б. (2022). Деякі аспекти сценічних втілень мюзиклів у Київському національному театрі оперети у 2005–2021 роках. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (18), 189–200. https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269728

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА