Дитячий фестиваль як перформативний феномен

Автор(и)

  • Оксана Сапіга Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Україна https://orcid.org/0000-0001-6715-5670

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269737

Ключові слова:

перформанс, дитячий фестиваль, культура дитинства, присутність, інтеракція, ритуал, експеримент

Анотація

Досліджено дитячий фестиваль як перформативне явище, що актуалізує проблему присутності (Г. У. Гумбрехт) як найвищої людиномірної цінності, де між учасниками встановлюються непомітні зв’язки, відмінні від звичної фізичної наявності. Проаналізовано дитячий фестиваль у проєкції ,тілесно-матеріального модусу, дотиків, обмін яких уже закладений в природі перформансу, що дозволяє дитині віднайти себе в модусі чуттєвих, естетичних переживань. З’ясовано, що дитячий фестиваль постає експериментальною площадкою для здійснення творчих інтеракцій між учасниками, живою взаємодією один з одним. Цінність таких взаємодій, інтеракцій полягає в тому, що під час перформансу безпосередній взаємовплив учасників дитячого фестивалю виявляється набагато продуктивнішим, аніж можливі значення, смисли, та орієнтований на ефект присутності.

Біографія автора

Оксана Сапіга, Національна музична академія України імені П. І. Чайковського

Аспірантка факультету теорії та історії культури

Посилання

Babushka L. D. Festy`vaciya yak komunikaty`vny`j apropriator globalizacijny`x interesiv u kul`turotvorchomu prostori: monografiya. Ky`yiv: Vy`davecz` PP Ly`senko M. M., 2020. 272 s.

Bahtin M. M. K filosofii postupka // Filosofiya i sotsiologiya nauki i tehniki: ezhegodnik. Moskva, 1986. S. 80–138.

Gejzinga J. Homo Ludens. Dosvid vy`znachennya igrovogo elementa kul`tury` / per. z angl. O. Mokrovol`s`kogo. Ky`yiv: Osnovy`, 1994. 250 s.

Gobsbaum E., Rejndzher T. Vy`najdennya trady` per. z angl. M. Kly`mchuka. Ky`yiv: Nika-Centr, 2005. 448 s.

Gumbrext G. U. Produkuvannya pry`sutnosti. Shho znachennya ne mozhe peredaty` / per. z angl. I. Ivashhenko. Xarkiv: IST Publishing, 2020. 192 c.

Kry`vosheya T. O. Estety`chne vy`xovannya v suchasnomu kul`turotvorchomu procesi: monografiya. Ky`yiv: KVPP «Tyasmy`n», 2013. 272 s.

Ly`tovka O. Festy`val`ny`j rux Ukrayiny` periodu yiyi nezalezhnosti // Visny`k KNUKiM. Seriya: Social`ni komunikaciyi. 2013. Vy`p. 2. S. 111–115.

Mid M. Kultura i mir detstva. Moskva: Nauka, 1988. 430 s.

Stel`max M. P. Choty`ry` brody`. Ky`yiv: Dnipro, 1995. 592 s.

Tsveich B. Zametki ob obschestve performansa. URL: https://www.album-gallery.ru/lekciya-boyanycveich-zametki-ob-obshhestve-performansa.html (last accessed: 20.10.2022).

Bourdieu P. Haute Couture und Haute Culture // Feshion Theory. London. 2020. 846 p.

Davies W. A Biography by H. Colles. London, 1942. P. 61–157.

Fischer-Lichte Е. Ästhetik des Performativen. Frankfurt, 2004. S. 22.

Hall S., Whannel P. The popular arts. Durham: Duke University Press, 2018.

Ramiro de Maeztu. Еl sentido reverencial del dinero. Madrid, 2013. 194 р.

Sartre J. P. Les Mots. Nancy: Presses Universitaires de Nancy; Belin Education. 2001. 128 p.

Sennett R. The Corrosion of Character: the personal consequences of work in the new capitalism. New York: W. W. Norton & Company, 2000. 176 р.

Turner V. Social Dramas and Stories About Them // From Ritual to Theatre: The Human Seriousness of Play. New York, 1982. P. 61–88.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-29

Як цитувати

Сапіга, О. (2022). Дитячий фестиваль як перформативний феномен. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (18), 233–242. https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269737

Номер

Розділ

МУЗИЧНА КУЛЬТУРА: СУЧАСНИЙ ВИМІР