Дитячий фестиваль як перформативний феномен
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269737Ключові слова:
перформанс, дитячий фестиваль, культура дитинства, присутність, інтеракція, ритуал, експериментАнотація
Досліджено дитячий фестиваль як перформативне явище, що актуалізує проблему присутності (Г. У. Гумбрехт) як найвищої людиномірної цінності, де між учасниками встановлюються непомітні зв’язки, відмінні від звичної фізичної наявності. Проаналізовано дитячий фестиваль у проєкції ,тілесно-матеріального модусу, дотиків, обмін яких уже закладений в природі перформансу, що дозволяє дитині віднайти себе в модусі чуттєвих, естетичних переживань. З’ясовано, що дитячий фестиваль постає експериментальною площадкою для здійснення творчих інтеракцій між учасниками, живою взаємодією один з одним. Цінність таких взаємодій, інтеракцій полягає в тому, що під час перформансу безпосередній взаємовплив учасників дитячого фестивалю виявляється набагато продуктивнішим, аніж можливі значення, смисли, та орієнтований на ефект присутності.
Посилання
Babushka L. D. Festy`vaciya yak komunikaty`vny`j apropriator globalizacijny`x interesiv u kul`turotvorchomu prostori: monografiya. Ky`yiv: Vy`davecz` PP Ly`senko M. M., 2020. 272 s.
Bahtin M. M. K filosofii postupka // Filosofiya i sotsiologiya nauki i tehniki: ezhegodnik. Moskva, 1986. S. 80–138.
Gejzinga J. Homo Ludens. Dosvid vy`znachennya igrovogo elementa kul`tury` / per. z angl. O. Mokrovol`s`kogo. Ky`yiv: Osnovy`, 1994. 250 s.
Gobsbaum E., Rejndzher T. Vy`najdennya trady` per. z angl. M. Kly`mchuka. Ky`yiv: Nika-Centr, 2005. 448 s.
Gumbrext G. U. Produkuvannya pry`sutnosti. Shho znachennya ne mozhe peredaty` / per. z angl. I. Ivashhenko. Xarkiv: IST Publishing, 2020. 192 c.
Kry`vosheya T. O. Estety`chne vy`xovannya v suchasnomu kul`turotvorchomu procesi: monografiya. Ky`yiv: KVPP «Tyasmy`n», 2013. 272 s.
Ly`tovka O. Festy`val`ny`j rux Ukrayiny` periodu yiyi nezalezhnosti // Visny`k KNUKiM. Seriya: Social`ni komunikaciyi. 2013. Vy`p. 2. S. 111–115.
Mid M. Kultura i mir detstva. Moskva: Nauka, 1988. 430 s.
Stel`max M. P. Choty`ry` brody`. Ky`yiv: Dnipro, 1995. 592 s.
Tsveich B. Zametki ob obschestve performansa. URL: https://www.album-gallery.ru/lekciya-boyanycveich-zametki-ob-obshhestve-performansa.html (last accessed: 20.10.2022).
Bourdieu P. Haute Couture und Haute Culture // Feshion Theory. London. 2020. 846 p.
Davies W. A Biography by H. Colles. London, 1942. P. 61–157.
Fischer-Lichte Е. Ästhetik des Performativen. Frankfurt, 2004. S. 22.
Hall S., Whannel P. The popular arts. Durham: Duke University Press, 2018.
Ramiro de Maeztu. Еl sentido reverencial del dinero. Madrid, 2013. 194 р.
Sartre J. P. Les Mots. Nancy: Presses Universitaires de Nancy; Belin Education. 2001. 128 p.
Sennett R. The Corrosion of Character: the personal consequences of work in the new capitalism. New York: W. W. Norton & Company, 2000. 176 р.
Turner V. Social Dramas and Stories About Them // From Ritual to Theatre: The Human Seriousness of Play. New York, 1982. P. 61–88.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.