Оперна студія Національної музичної академії України імені Петра Чайковського. Етапність звершень

Автор(и)

  • Олег ТОНКОШКУРА Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Україна https://orcid.org/0000-0002-5366-2177

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269742

Ключові слова:

Оперна студія НМАУ імені Петра Чайковського, опера «Дейдамія», оперна творчість, постановочний процес, оперний режисер

Анотація

У статті відтворено цілісну картину функціонування Оперної студії Національної музичної академії України імені Петра Чайковського кінця 1940-х — 2000-х років. Діяльність творчого осередку розглядається із урахуванням універсальності його статусу — з одного боку, як професійного музичного театру з його видатними творчими постатями та постановками, а, з іншого — як потужної навчальної творчої майстерні, де здійснюється професійна підготовка майбутніх оперних співаків. Окрему наголошено на міжнародній співпраці Оперної студії зі схожими європейськими колективами. Зокрема проаналізовано постановку 1980 року оперу Г. Ф. Генделя «Дейдамія», спільний проєкт Київської державної консерваторії імені Петра Чайковського та Лейпцігської вищої музичної школи імені Фелікса Мендельсона-Бартольді. Серед завдань — окреслено тенденції розвитку репертуарної політики Оперної студії зазначеного періоду, з’ясовано і доповнено відомості стосовно її найпоказовіших етапних постановок

Біографія автора

Олег ТОНКОШКУРА, Національна музична академія України імені П. І. Чайковського

Методист навчально-методичного відділу,
пошукувач кафедри історії української музики та музичної фольклористики

Посилання

Антонюк, Валентина. І знову «Лісова пісня» // Українська музична культура. 1999. № 6.

Вениамин Тольба: портрет дирижера в воспоминаниях современников / состав В. В. Тольба. Нежин: ООО «Гідромакс», 2009. 400с.

Гожик, Юлия. Максимализмы об оперной студии // Аrt Line’98. С. 104–105.

Головащенко, Михайло. Друге народження «Запорожця за Дунаєм» // Радянська культура. 1959. 9 липня.

Горбатенко, Лев. Бути професіоналом // Українська культура. 1993. № 5–6.

Єфремова, Леніна. В небі зорі будуть знову // Музика. 1967. № 2. С. 12–19.

Завіна, Олександр. Студія майстерності // Музика. 1982. № 2. С. 31.

Зінькевич, Олена. Про палату № 6 В.Зубицького (побіжні замітки) // Музична україністика: сучасний вимір: Вип. 3: Зб. наук. ст. пам’яті композитора і музикознавця, доктора мистецтвознавства, професора Антона Мухи. Київ ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2009. С. 200.

Колодуб, Ірина. Дейдамія // Музика. 1981. № 5. С. 20–21.

Мокренко, Анатолій. Знайти себе: Автобіографічна повість. Київ: Преса України, 2008. 95 с.

Морєва, Євгенія. Смійся, паяце // Дзеркало тижня. 2000. 16 грудня.

Новікова, Олена. Новатор драми і опери // Дзеркало тижня. 2005. 14 жовтня.

Олександр Колодуб [Текст] : життя, творчість, спогади / авт.-упоряд. І. Колодуб. Київ : Музична Україна, 2006. 160 с.

Павлов, І. В балаганчике Романа Кофмана льется настоящая кровь // Art Line. 1997. № 5–6. С. 25–27.

Рожок, Володимир. Виконавська традиція і творчий експеримент у вихованні музичних режисерів // Часопис НМАУ ім. Петра Чайковського. 2010. № 2. С. 3–10.

Рожок, Володимир. Оперна студія НМАУ : Історія та сучасність // Оперна студія НМАУ до 70-річчя від дня заснування 1938–2008. С. 3–23.

Савчук, Ігор. Тут народжуються оперні зірки // Музика. 2009. № 2. С. 18–20.

Тимошенко, Олег. Провідний вуз республіки // Музика. 1992. № 2. С. 29–30.

Шубина, Ольга. Жизнь как ад и смерть как просветление в опере В. Зубицкого «Палата №6» // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2012. № 15. С. 172–175. С. 173.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-29

Як цитувати

ТОНКОШКУРА, О. (2022). Оперна студія Національної музичної академії України імені Петра Чайковського. Етапність звершень. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (18), 267–276. https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269742

Номер

Розділ

МУЗИЧНА КУЛЬТУРА: СУЧАСНИЙ ВИМІР