Оперна студія Національної музичної академії України імені Петра Чайковського. Етапність звершень
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269742Ключові слова:
Оперна студія НМАУ імені Петра Чайковського, опера «Дейдамія», оперна творчість, постановочний процес, оперний режисерАнотація
У статті відтворено цілісну картину функціонування Оперної студії Національної музичної академії України імені Петра Чайковського кінця 1940-х — 2000-х років. Діяльність творчого осередку розглядається із урахуванням універсальності його статусу — з одного боку, як професійного музичного театру з його видатними творчими постатями та постановками, а, з іншого — як потужної навчальної творчої майстерні, де здійснюється професійна підготовка майбутніх оперних співаків. Окрему наголошено на міжнародній співпраці Оперної студії зі схожими європейськими колективами. Зокрема проаналізовано постановку 1980 року оперу Г. Ф. Генделя «Дейдамія», спільний проєкт Київської державної консерваторії імені Петра Чайковського та Лейпцігської вищої музичної школи імені Фелікса Мендельсона-Бартольді. Серед завдань — окреслено тенденції розвитку репертуарної політики Оперної студії зазначеного періоду, з’ясовано і доповнено відомості стосовно її найпоказовіших етапних постановок
Посилання
Антонюк, Валентина. І знову «Лісова пісня» // Українська музична культура. 1999. № 6.
Вениамин Тольба: портрет дирижера в воспоминаниях современников / состав В. В. Тольба. Нежин: ООО «Гідромакс», 2009. 400с.
Гожик, Юлия. Максимализмы об оперной студии // Аrt Line’98. С. 104–105.
Головащенко, Михайло. Друге народження «Запорожця за Дунаєм» // Радянська культура. 1959. 9 липня.
Горбатенко, Лев. Бути професіоналом // Українська культура. 1993. № 5–6.
Єфремова, Леніна. В небі зорі будуть знову // Музика. 1967. № 2. С. 12–19.
Завіна, Олександр. Студія майстерності // Музика. 1982. № 2. С. 31.
Зінькевич, Олена. Про палату № 6 В.Зубицького (побіжні замітки) // Музична україністика: сучасний вимір: Вип. 3: Зб. наук. ст. пам’яті композитора і музикознавця, доктора мистецтвознавства, професора Антона Мухи. Київ ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2009. С. 200.
Колодуб, Ірина. Дейдамія // Музика. 1981. № 5. С. 20–21.
Мокренко, Анатолій. Знайти себе: Автобіографічна повість. Київ: Преса України, 2008. 95 с.
Морєва, Євгенія. Смійся, паяце // Дзеркало тижня. 2000. 16 грудня.
Новікова, Олена. Новатор драми і опери // Дзеркало тижня. 2005. 14 жовтня.
Олександр Колодуб [Текст] : життя, творчість, спогади / авт.-упоряд. І. Колодуб. Київ : Музична Україна, 2006. 160 с.
Павлов, І. В балаганчике Романа Кофмана льется настоящая кровь // Art Line. 1997. № 5–6. С. 25–27.
Рожок, Володимир. Виконавська традиція і творчий експеримент у вихованні музичних режисерів // Часопис НМАУ ім. Петра Чайковського. 2010. № 2. С. 3–10.
Рожок, Володимир. Оперна студія НМАУ : Історія та сучасність // Оперна студія НМАУ до 70-річчя від дня заснування 1938–2008. С. 3–23.
Савчук, Ігор. Тут народжуються оперні зірки // Музика. 2009. № 2. С. 18–20.
Тимошенко, Олег. Провідний вуз республіки // Музика. 1992. № 2. С. 29–30.
Шубина, Ольга. Жизнь как ад и смерть как просветление в опере В. Зубицкого «Палата №6» // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2012. № 15. С. 172–175. С. 173.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.