Графічне мистецтво України як констатація війни

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.19.2023.294878

Ключові слова:

архів, графічне мистецтво, архівування війни, образ, символ

Анотація

У статті розглядається специфіка графічного мистецтва як засобу архівування війни. Хронологічні межі дослідження охоплюють період від початку повномасштабного вторгнення і дотепер. Це зумовлено активною рефлексією мистецтва на аномальні та нетипові умови соціокультурного середовища. Потужною базою для дослідження, окрім теоретичних праць, стали не менш важливі експозиційні проєкти, присвячені темі війни. Предметом дослідження виступає графіка як вид образотворчого мистецтва та особливості його рефлексії на війну. Основний акцент дослідження графічного мистецтва зосереджений на його технічній складовій. З’ясовано, що технічне різноманіття графіки забезпечує її поліфункціональність та здатність до архівування історичних подій через образотворче мистецтво. Встановлено основні відмінності між архівуванням та документацією війни. Визначено основні чинники, які забезпечують розвиток графічного мистецтва під час війни. Окремо проведено аналіз ідейно-тематичного змісту творів сучасних українських митців, що працюють з різними графічними матеріалами та техніками, стилями та жанрами. Визначено, що головні теми графічних творів розкривають різноманітні події та символи війни, а зображення її героїв та жертв наповнюють твори глибоким змістом та сенсами. Методологічні засади дослідження ґрунтуються на принципі історизму та системності, які забезпечують об’єктивний теоретичний підхід.

Біографія автора

Сергій Гулєвич, Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України

Аспірант

Посилання

Bilecz`ky`j P. O. Mova obrazotvorchy`x my`stecztv. Ky`yiv: Radyans`ka shkola, 1973. S. 127.

Busel V. Vely`ky`j tlumachny`j slovny`k suchasnoyi ukrayins`koyi movy`. Ky`yiv : Perun, 2005. S. 1728.

Gegel G. Fenomenologiya duha. M: Nauka, 2000. S. 497.

Golub O. Ornamental`nist` yak znakovy`j mesedzh u tvorax voyennogo periodu // Obrazotvorche my`stecztvo. 2022. # 118. S. 32–33.

Enceklopediya suchasnoyi Ukrayiny` // Elektronna biblioteka: veb-sajt. URL: https://esu.com.ua/article-26851 (last accessed: 12.12.2022).

Kant I. Sochineniya v shesti tomah. T. 5 / za red.: Asmusa A. Gulyigi A. Oyzermana T. Moskva: Myisl, 1966. S. 564.

Portal ukrayins`koyi movy` ta kul`tury` // Elektronna biblioteka: veb-sajt. URL: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=dokumentuvannya (last accessed: 25.11.2022).

Filosofiya za chasiv vijny` // Polskie radio: veb-sajt. URL: https://www.polskieradio.pl/398/8124/artykul/2958195,filosofiya-za-chasiv-vijny` (last accessed: 10.12.2022).

Fedoruk O. Neskorena Ukrayina peremagaye // Obrazotvorche my`stecztvo. 2022. # 118. S. 22–24.

Chernyavs`ky`j K. Nacional`na spilka xudozhny`kiv i vijna // Obrazotvorche my`stecztvo. 2022. # 118. S. 6–9.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-28

Як цитувати

Гулєвич, С. (2023). Графічне мистецтво України як констатація війни. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (19), 198–205. https://doi.org/10.31500/2309-8813.19.2023.294878

Номер

Розділ

УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА: ПОСТКОЛОНІАЛЬНІ ВІЗІЇ