Метамодерністський дискурс у компаративній артепістемології
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.19.2023.294882Ключові слова:
культурна парадигма, компаративна епістемологія, метаксія, метамодернізм, модернізм, постмодернізмАнотація
Останні десять років науковий дискурс фокусується навколо кластеру проблем, обумовлених зміною культурних парадигм, приділяючи окрему увагу поширенню артепістем чергового цивілізаційного циклу культуротворення, названого метамодернізмом. Науковці обговорюють не лише формальну адекватність й своєчасну правомірність запропонованої дефініції «метамодернізм», що фіксує корекції контемпорарного вектору постмодернізму через «дедоксифікацію» оновленої системи світовідчуття, але також досліджують сутнісну ефективність осциляційної естетики метаксії (як коливання між різними наративами та когніціями), прагнучи подолати хиби культуріндустріальних стратагем в очікуванні більш гармонійних творчо-продуктивних результатів від нових підходів, котрі визнають постліберальними. Зокрема, застосовуючи компаративну артепістемологію, вчені аналізують конкретні приклади використання метамодерної когніції в творчих проєктах сучасних митців, де успішно задіяні символічні енграми «структури почуттів», що забезпечують вихід в абсолютний час алетеї, водночас зберігаючи зв’язок з реаліями сучасності.
Посилання
Zavarzadeh, M. (1975). The Apocalyptic Fact and the Eclipse of Fiction in Recent American Prose Narratives. Journal of American Studies, 9(1), 69–83.
Hutcheon, L. (2002). The Politics of Postmodernism. London; New York: Routledge.
Notes on Metamodernism. (n.d.). Retrieved from https://www.metamodernism.com/
Misunderstandings and clarifications. Theory by Timotheus Vermeulen & Robin van den Akker. (2015, June 03). Notes on Metamodernism. Retrieved from https://www.metamodernism.com/2015/06/03/misunderstandings-and-clarifications/
Abramson, S. (2015, July 16). Situating Zavarzadean Metamodernism, #1: What Is Metamodernism?. Metamoderna. Retrieved from http://metamoderna.org/situating-zavarzadeanmetamodernism-part-1-what-is-metamodernism/?lang=en
Stiegler, B. (2019). The Age of Disruption: Technology and Madness in Computational Capitalism. Cambridge: Polity Press.
Amark, T. (2022, August 27). The Parallax View #53: Metamodernism is undead. Parallax. Retrieved from https://parallax-media.eu/the-parallax-view/53
Okediji, M. (2023). Metamodern Vision of Tola Wewe. Lagos: Thought Pyramid Art Centre.
Creller, A. B. (2017). Making Space for Knowing: A Capacious Approach to Comparative Epistemology. (Studies in Comparative Philosophy and Religion). Lexington Books.
Vermeulen, T., Akker, R. van den. (2010). Notes on Metamodernism. Journal of Aesthetics and Culture, 2 (1), 1–14.
What is Metamodernism? (n.d.). Metamoderna. Retrieved from https://metamoderna.org/-metamodernism/
Fenner, D. (2023) Gardens and Plasticity. Contemporary Aesthetics, 21. Retrieved from https://contempaesthetics.org/2023/01/15/gardens-and-plasticity/
Voloshyna, T. (2023, March 21). Chomu varto pobachyty vystavku Zhyvotkova v Ukrayinskomu Domi [Why You Should See Zhyvotkov’s Exhibition at the Ukrainian House]. Suspilne. Kultura. Retrieved from https://suspilne.media/419946-comu-varto-pobaciti-vistavkuzivotkova-v-ukrainskomu-domi-kolonka-kuratorki-tetani-volosinoi/ [in Ukrainian].
Gorbunova, L. (2012). Myslennya u svitovij plyuralnosti: proekt transversalnogo rozumu W. Welscha [Thinking in the World's Plurality: The Project of Wolfgang Welsch’s Transversal Mind]. Filosofiya osvity, 1–2 (11), 92–110 [in Ukrainian].
Abramson, S. (2015, July 19). Situating Zavarzadean Metamodernism, #2: Metamodernism Across the Disciplines. Metamoderna. Retrieved from http://metamoderna.org/situating-zavarzadean-metamodernism-2-metamodernism-across-thedisciplines/?lang=en
Abramson, S. (2015, July 22). Situating Zavarzadean Metamodernism, #3: Developing a Guiding Metaphor for the Metamodern. Metamoderna. Retrieved from http://metamoderna.org/-situating-zavarzadean-metamodernism-3-developing-a-guiding-metaphor-for-the-metamodern/-?lang=en
Eldagsen, B. (n.d.). The Electrician. Pseudomnesia: Fake Memories. Retrieved from https://www.eldagsen.com/pseudomnesia/#&gid=2&pid=1
Maloletka, E. (2023). Mariupol Maternity Hospital Airstrike. World Press Photo. Photo Contest, World Press Photo of the Year. Retrieved from https://www.worldpressphoto.org/collection/photo-contest/2023/Evgeniy-Maloletka-POY/1
Baudrillard, J. (2010). Fatalni Stratehii [Fatal Strategies]. (Trans. by L. Kononovych). Lviv: Kalvaria [in Ukrainian]. Retrieved from https://shron1.chtyvo.org.ua/Jean_Baudrillard/Fatalni_stratehii.pdf
Parekh, B. (2008). A New Politics of Identity: Political Principles for an Interdependent World. Palgrave Macmillan.
Parekh, B. (2002). Rethinking Multiculturalism: Cultural Diversity and Political Theory. Harvard University Press.
Abramson, S. (2015, July 31). Situating Zavarzadean Metamodernism, #6: Transcendence of the Dialectical in Zavarzadean Metamodernism. Metamoderna. Retrieved from http://metamoderna.org/situating-zavarzadean-metamodernism-6-transcendence-of-the-dialectical-in-zavarzadean-metamodernism/?lang=en
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.