Творчість Валерія Мілосердова: українська соціальна фотографія 1990–2000-х років у колі спрямувань сучасного мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.19.2023.294883Ключові слова:
соціальна фотографія, художній проєкт, твір мистецтва, авторська позиціяАнотація
Стаття присвячена творчості видатного українського фотографа Валерія Мілосердова, чиї фотороботи та великі фотопроєкти, які він почав створювати з 1980-х років, є сьогодні не лише важливими документами доби, а й увійшли в простір сучасної художньої культури, актуалізуючи широке коло новітньої мистецької проблематики, а саме: документ як артефакт; соціальна фотографія як культурологічне дослідження; місце документального фото в сучасному мистецтві. Творчість майстра наголошує на багатозначності документального фото в сучасному культурному просторі, на важливості авторського погляду, який насичує фото індивідуальним сприйняттям, переводячи таким чином в царину мистецтва, де фотографія входить сьогодні до найвпливовіших концептуальних практик.
Посилання
Balaeva, T. (2015, November 14). Gorod malenkoj Very. Kak Mariupol prevratilsya v Wariupol [The City of Little Vera. How Mariupol Turned into Wariupol]. Long Focus. Retrieved from https://focus.ua/long/340367 [in Russian].
Barthes, R. (1997). Camera lucida. Kommentarij k fotografii [Camera Lucida: Reflections on Photography]. Moscow: Ad Marginem Press [in Russian].
Sontag, S. (2002). Pro fotohrafiiu [On Photography]. Kyiv: Osnovy [in Ukrainian].
Cotton, C. (2020). Fotografiya kak sovremennoe iskusstvo [Photography as Contemporary Art]. Moscow: Ad Marginem Press [in Russian].
Kasyanova, D. (2020, November 5). “Na snimkah 1946–1951 godov lyudi vyglyadyat udivlenno: neuzheli my eshe zhivy.” Valeriy Miloserdov — o sozdanii fotokollekcii muzeya Babego Yara [“On the Photos of 1946–1951 People Look Surprised: Are We Still Alive”. Valeriy Miloserdov on the Creation of the Babyn Yar Museum Photo Collection]. Bird in Flight. Retrieved from https://birdinflight.com › 20201027-babyn-yar-archive [in Russian].
Osipova, O. (2015, May 13). 10 lyubimyh fotografij Valeriya Miloserdova [10 Favorite Photos by Valeriy Miloserdov]. Bird in Flight. Retrieved from https://birdinflight.com/ru/vdohnovenie/opyt/10-lyubimyh-fotografij-valeriya-miloserdova.html [in Russian].
Rouillé, A. (2014). Fotografiya. Mezhdu dokumentom i sovremennym iskusstvom [Photography. Between Document and Contemporary Art]. St. Petersburg: Cloudberry [in Russian].
Semenchuk, O. (2021, May 6). Valeriy Miloserdov: suchasnyi khudozhnyk vyvchaie suspilstvo i sebe [Valeriy Miloserdov: A Contemporary Artist Studies Society and Himself]. Antikvar. Retrieved from https://antikvar.ua/valerij-miloserdov-hudozhnyk-vyvchaye-suspilstvo-isebe/ [in Ukrainian].
Sklyarenko, G. (2018). Suchasne mystetstvo Ukrainy. Portrety khudozhnykiv [Contemporary Art of Ukraine. Portraits of Artists]. 3d ed. Kyiv: ArtHuss [in Ukrainian].
Sklyarenko, G. (2020). Ukrainski khudozhnyky: z vidlyhy do nezalezhnosti [Ukrainian Artists: From Thaw to Independence]. Vol. 2. Kyiv: Київ: ArtHuss [in Ukrainian].
Fedorina, V. (2021, February 24). Lyudi smotryat v obektiv, i na snimkah oni zhivy [People Look into the Lens and They Are Alive in the Pictures]. Kyiv Daily. Retrieved from https://kyivdaily.com.ua/valerij-miloserdov/ [in Russian].
Sheshuriak, N. (2020, February 6). Yak znimaty kinets svitu. Rozpovidaie fotohraf Valeriy Miloserdov [How to Shoot the End of the World. The Photographer Valeriy Miloserdov Tells Us]. Amneziia. Retrieved from https://amnesia.in.ua/miloserdov [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.