Кримський театр ляльок доби Бориса Азарова
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.19.2023.294887Ключові слова:
Кримський театр ляльок, Борис Азаров, спектакль, новаторство, режисура, сценографіяАнотація
Аналізується творча діяльність Кримського театру ляльок кінця XX початку — XXI сторіччя в часи художнього керівництва театром заслуженого діяча мистецтв України Бориса Азарова. Презентується постать самого художнього керівника театру, а також найбільш яскравих представників театрального колективу. Наголошується роль видатних композиторів (А. Караманов, Л. Етінгер, Л. Хитряк і Є. Пшемецький), сценографів (Л. Рестенко, І. Уварова, А. Чечик та ін.), балетмейстерів (Л. Котляренко, В. Донцов) у постановках знакових вистав театру. Стаття містить творчі портрети провідних акторів і аналіз створених ними ролей у найкращих спектаклях Кримського академічного театру ляльок. Описуються знакові вистави творчого колективу, їх новаторська значимість на межі пізнього радянського періоду і періоду незалежності України, унікальна репертуарна політика театру, залучення до співпраці з театром видатних режисерів України і зарубіжжя (С. Єфремова, С. Брижаня, Ю. Сікало, Т. Жукова та ін.), виникнення нових форм, створення перших вистав українською мовою в Автономній Республіці Крим, а також вистав за кримськотатарським національним фольклором. Акцентуються творчі досягнення колективу театру як такі, що потребують глибокого подальшого дослідження.
Посилання
Goldovskij, B. & Smelyanskaya, S. (1998). Teatr kukol Ukrainy [Puppet Theater of Ukraine]. San Francisco: Internatinonal Press [in Russian].
Goldovskij, B. (2004). Kukly: Enciklopediya [Puppets: An Encyclopedia]. Moscow: Vremya [in Russian].
Kurenkova, V. & Kovalchuk, I. (2016). Krymskij teatr kukol. Vremya Azarova [Crimean Puppet Theater. In the Time of Azarov]. Rishon LeZion: Medial [in Russian].
Uvarova, I. (2012). Povest ob odnom domike [The Story of a House]. Moscow: ProgressTradiciya [in Russian].
Urytskyi, M. (2022, October 26). Interview with Oksana Dmitrieva. My Smart Digital Class. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=NnlTaMXvk5U [in Ukrainian].
Urytskyi, M. (2022, October 26). Interview with Serhii Zabrodin. My Smart Digital Class. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=i_SxXlXafQg [in Ukrainian].
Urytskyi, M. (2022, October 26). Interview with Viktoriia Kurenkova. My Smart Digital Class. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=X1FNEn2s2jw [in Ukrainian and Russian].
Urytskyi, M. (2022, October 26). Interview with Anatol Chechik. My Smart Digital Class. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=xXp7HZoPpgg&t=6s [in Ukrainian].
Shchukina Y. (2023). Protsesy onovlennia khudozhnoi movy teatru animatsii v druhii polovyni XX — na pochatku XXI stolittia [The Processes of Renewal of the Artistic Language of the Animation Theater in the Second Half of the XX — Early XXI Centuries]. Kharkiv: Kolehium [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.