Історично інформоване виконавство як феномен художньої культури України (на прикладі творчої та просвітницької діяльності Оркестру барокової капели Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.19.2023.294894

Ключові слова:

українська музична культура, Міжнародний фестиваль давньої музики у Львові, історично інформоване виконавство, давня музика, музична інтерпретація, оркестр барокової капели ЛНМА ім. М. В. Лисенка

Анотація

Популяризація історично інформованого виконавства (Historically Informed Performance, HIP) є важливим аспектом в збереженні та відтворенні музичної спадщини попередніх епох. Одним із прикладів вдалої творчої та просвітницької діяльності у сфері виконання давньої музики та популяризації HIP може слугувати оркестр барокової капели Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка. Розглядаючи історію створення, особливості розвитку колективу та концертні програми оркестру барокової капели ЛНМА ім. М. В. Лисенка можемо стверджувати що саме участь у концертах Фестивалю давньої музики у Львові дала можливість оркестру набути артистичного досвіду. Фестиваль із його високим рівнем концертів та майстер-класами став своєрідною творчою лабораторією, що сприяла професійному росту оркестру.

Біографія автора

Ганна Іванюшенко, Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України

Аспірантка

Посилання

Velychko, O. (2015). Vykonavski vektory starovynnoi muzyky [Performing Vectors of Early Music]. Scientific Notes of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: Art Studies, 33 (1), 89–93 [in Ukrainian].

Ivaniushenko, H. (2023). Lviv Early Music Festival: Stages of Development. Artistic Culture. Topical Issues, 19 (1), 40–51. DOI: 10.31500/1992-5514.19(1).2023.283119

Morozova, L. (2017, October 31). U «Mystetskomu Arsenali» postavliat operu «Didona i Enei» Henri Persella [Henry Purcell’s Opera Dido and Aeneas to Be Staged at Mystetskyi Arsenal]. LB.ua. Retrieved from https://lb.ua/culture/2017/10/31/380735_mistetskom_arsenale_postavyat.html [in Ukrainian].

Opera «Amazonky» Yozefa Elsnera ta kulturne zhyttia Lvova kintsia XVIII st. (2015, May). [Joseph Elsner’s Opera The Amazons and the Cultural Life of Lviv in the Late 18th Century]. Center for Urban History. Retrieved from https://www.lvivcenter.org/discussions/opera-amazons-2 [in Ukrainian].

IX Bakhivska akademiia v Ukraini. (2023, November). [IX Bach Academy in Ukraine]. Dnipro Academy of Music. Retrieved from https://dk.dp.ua/wp-content/uploads/2023/11/1.jpg [in Ukrainian].

Tormakhova, A. (2016). Spetsyfika vzaiemodii kulturnykh instytutiv i proektiv u suchasnomu ukrainskomu prostori [Specifics of Interaction Between Cultural Institutions and Projects in the Contemporary Ukrainian Space]. Universytetska kafedra, 5, 7–14. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukaf_2016_5_3 [in Ukrainian].

Harnoncourt, N. (2002). Muzyka yak mova zvukiv [Music as Speech. Ways to a New Understanding of Music]. Sumy: Sobor [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-28

Як цитувати

Іванюшенко, Г. (2023). Історично інформоване виконавство як феномен художньої культури України (на прикладі творчої та просвітницької діяльності Оркестру барокової капели Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка). Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (19), 153–160. https://doi.org/10.31500/2309-8813.19.2023.294894

Номер

Розділ

УКРАЇНСЬКИЙ ХУДОЖНІЙ ДИСКУРС: ВЕКТОРИ СТАНОВЛЕННЯ