Якість освіти як показник раціонального синтезу мистецтв доби бароко
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.19.2023.294906Ключові слова:
епоха бароко, якість освіти, septem artes liberales, історія Києво-Могилянської академії, синтез мистецтвАнотація
Стаття пропонує критичний погляд на якість сучасної освіти в Україні у співставленні з її феноменом української освіти в епоху бароко. Взаємодія між культурою і освітою та очевидна криза в цих тісно пов’язаних сферах спонукає до пошуку причин і шляхів її подолання. У цьому дослідженні сформульовано основні історичні причини провалу освітніх підходів індустріальної епохи. Автор розглядає якість освіти в епоху бароко з точки зору успішного застосування принципів septem artes liberales (сім вільних мистецтв). За конкретний український історичний приклад править Києво-Могилянська академія у XVII– XVIII століттях. На основі українських та зарубіжних джерел наголошено важливість формування у освіченого аристократа певних світоглядних принципів та висвітлено проблеми оцінки якості та ступеня відповідності освіти різним суспільним вимогам.
Посилання
Aguerrondo, I. (1993). La calidad de la educación: Ejes para su definición y evaluación. Retrieved from https://web.archive.org/web/20220213023215/http://www.educoas.org/portal/-bdigital/contenido/laeduca/laeduca_116/articulo4/index.aspx?culture=es&navid=201 (access date: 10.10.2023) [in Spanish].
Andrushchenko, V. (2012). Problema formuvannja novogho vchytelja dlja objednanoji Jevropy XXI stolittja [Тhe Problem of Training a New Teacher for a United Europe in the 21st Century]. Jevropejsjki pedaghoghichni studiji, 1–2, 27–39 [in Ukrainian].
Askochensky, V. (1856). Kiev s drevnejshim ego uchilishhem Akademieju [Kyiv and Its Oldest Academy]. Kyiv: v Univ. tip. [in Russian].
Batechko, N. (2017). Fenomen jakosti osvity v suchasnomu naukovomu dyskursi [The Phenomenon of the Quality of Education in Modern Scholarly Discourse]. Osvitologhichnyj dyskurs, 3–4(18–19), 1–16 [in Ukrainian].
Baudrillard, J. (2000). Prozrachnost zla [The Transparency of Evil]. Moscow: Dobrosvet [in Russian].
Bolkhovytinov, Y. (1825). Opisanіe Kіevosofіjskago sobora i kievskoj іerarhіi [Description of the Kyiv Saint Sophia Cathedral and Kyiv Hierarchy]. Kyiv [in Ukrainian].
Bondarenko, I. (Ed.). (2008). Slovar arhitektorov i masterov stroitelnogo dela Moskvy XV — serediny XVIII veka [Dictionary of Architects and Masters of the Moscow Building Business of the XV — the Middle of the XVIII Century]. Moscow: LKI [in Russian].
Bulgakov, M. (1843). Istorija Kievskoj akademii [The History of the Kyiv Academy]. SanktPeterburg: Tip. Zhernakova [in Russian].
Finikov, T. et al. (2012). Vkhodzhennja nacionaljnoji systemy vyshhoji osvity v jevropejsjkyj prostir vyshhoji osvity ta naukovogho doslidzhennja: monitoryngh doslidzh. Analit. Zvit Mizhnarod. blaghod. fondu «Mizhnarod. fond doslidzh. osvit. polityky» [The Introduction of the National Higher Education System Into the European Space of Higher Education and Research: Review of Research. Analytical Report of the International Charitable Foundation “International Educational Policy Research Foundation”]. Kyiv, Ukraine: Takson [in Ukrainian].
Grabarj, I. (Ed.). (1954). Russkaja arhitektura pervoj poloviny XVIII veka [Russian Architecture in the First Half of the XVIII Century]. Moscow, 50–61 [in Russian].
Khalebsky, P. (2009). Ukrajina — zemlja kozakiv: podorozh. Shhodennyk [Ukraine: The Land of the Cossacks: The Journey. Diary]. Kyiv: Jaroslaviv Val [in Ukrainian].
Kostjuk, O., & Fedoruk, O. (Eds.). (1991). Ukrainske baroko ta yevropeiskyi kontekst [The Ukrainian Baroque and the European Context]. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Lohvyn, H. (1991). Ukrainske baroko v konteksti yevropeiskoho mystetstva [Ukrainian Baroque in the Context of European Art]. In Kostjuk, O., & Fedoruk, O. (Eds.). Ukrainske baroko ta yevropeiskyi kontekst (pp. 20–31). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Lohvyn, H. (1998). Ivan Zarudnyj — vydatnyj ukrajinsjkyj mytecj [Ivan Zarudnyj: The Outstanding Ukrainian Artist]. Zbirnyk naukovykh pracj Derzhavnogho naukovo-doslidnogho instytutu teoriji ta istoriji arkhitektury i mistobuduvannja. Vol. 3, 70–90 [in Ukrainian].
Lyotard, J.-F. (1995). Sytuacija Postmodernu [The Postmodern Condition]. Filosofsjka i sociologhichna dumka, 5–6, 15–38 [in Ukrainian].
Mytsyk, Y., Nichyk, V., & Khyzhnjak, Z. (2014). Svjatyj Petro Moghyla [St. Petro Mohyla]. Kyiv: NAN Ukrajiny [in Ukrainian].
Mozgovaya, E., & Zarudny, I. (1981). Materialy k biografii hudozhnika. Problemy razvitija russkogo iskusstva [On the Biography of the Artist. Problems of the Development of Russian Art], 14, 33–40 [in Russian].
Ortega y Gasset, J. (1994). Vybrani tvory [Selected Works]. Kyiv: Osnovy [in Ukrainian].
Schleicher, A. (2018). Najkrashhyj klas u sviti: jak stvoryty osvitnju systemu 21-ho stolittja [World Class: How to Build a 21st-Century School System, Strong Performers and Successful Reformers in Education]. Lviv, Ukraine: Litopys [in Ukrainian].
Toffler, A. (2000). Tretja khvylja [The Third Wave]. Kyiv: Vsesvit [in Ukrainian].
Tsentralnyi derzhavnyi istorychnyi arkhiv Ukrainy u m. Kyievi [Central State Historical Archives of Ukraine in Kyiv]. F. 168, op. 2, spr. 6. S. 6–8 zv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.