Художня терапія нового масштабу: від ескізу до виставки
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.20.2024.319110Ключові слова:
художня терапія, художня творчість, виставкова діяльність, митецьАнотація
Сьогодні будь-яке дослідження, наукова стаття чи виступ на конференції практично обов’язково торкається теми російсько-української війни, у стані якої вже два з половиною роки перебуває суспільство. Не стала виключенням і художня творчість: змінилися головні теми, з’явилися нові імена і навіть нові напрямки у мистецтві. Першими відгукнулися на потреби військового часу молоді митці — студенти, які масово почали робити плакати на кричущі теми дня і оприлюднювати ці твори у соціальних мережах. Однією з перших мистецьких платформ стала «ВОЛЬНАНОВА». Вона була зареєстрована 28 березня 2022 року і відразу активно включилась у просвітницьке життя. Вже з літа 2022 року запрацювали виставкові проєкти. Зображальне українське мистецтво почало масово використовувати одну зі своїх головних функцій — комунікативну, і для багатьох людей, які були травмовані війною, це стало психологічним порятунком.
Посилання
*** (2022, October 26). Viina ochyma fotokhudozhnyka Andriia Kotliarchuka [War Through the Eyes of Photographer Andriy Kotlyarchuk]. Державний комітет телебачення і радіомовлення України. Retrieved from https://comin.gov.ua/news/viina-ochyma-fotokhudozhnyka-andriia-kotliarchuka [in Ukrainian].
Cherniavskyi, K. (2023). Neskoreni mista-heroi [Unconquered cities-heroes]. Obrazotvorche mystetstvo, 3–4, 6–11 [in Ukrainian].
Chyrytsia, I. (2022, May 27). Dmytro Kozatskyi: Ochi «Azovstali» [Dmytro Kozatskyi: Eyes of “Azovstal”]. Ukrinform. Retrieved from https://www.ukrinform.ua/rubric-ato/3493330-dmitro-kozackij-oci-azovstali.html [in Ukrainian].
Kovalchuk, O. (2024, February 22). Vystavku robit fotohrafa, zakhysnyka z «Azova» Dmytra Kozatskoho vidkryly u yoho ridnomu misti na Zhytomyrshchyni [An Exhibition of Works by Photographer and Azov Defender Dmytro Kozatskyi Was Opened in His Hometown in Zhytomyr Region]. Suspilne Zhytomyr. Retrieved from https://suspilne.media/zhytomyr/690250-vistavku-robit-fotografa-zahisnika-z-azova-dmitra-kozackogo-vidkriliu-jogo-ridnomu-misti-na-zitomirsini/ [in Ukrainian].
Petrashek, V. (2023). Vyhraiemo viinu — vidbuduiemo kulturu! [If We Win the War, We Will Rebuild the Culture!]. Obrazotvorche mystetstvo, 3–4, 2 [in Ukrainian].
Petrova O. «Zakhysty vid boliu ta strakhu» [“Protect From Pain and Fear”]. Obrazotvorche mystetstvo, 3–4, 12–17 [in Ukrainian].
Proiekt «Art-A-Art» (2024, May 9). [Project “Art-A-Art”]. Instytut problem suchasnoho mystetstva NAM Ukrainy. Retrieved from http://mari.kyiv.ua/node/395 [in Ukrainian].
Rohotchenko, S. (2024). Artterapiia ukrainskoi viiny. Istoriia. Pochatok [Art Therapy of the Ukrainian War. History. The Beginning]. Khudozhnia kultura. Aktualni problemy: naukovyi zhurnal, 20 (1), 97–103. DOI:10.31500/1992-5514.20(1).2024.306918 [in Ukrainian].
Virlych, Ye. (2023, July 11). Olena Chepeliuk: «U mene buv poklyk: staty na zakhyst universytetu». Interviu z pershoiu rektorkoiu khersonskoho vyshu [Olena Chepeliuk. I Had a Calling to Defend the University. Interview With the First Rector of Kherson University]. Kavun.Сity. Retrieved from https://kavun.city/articles/298739/umene-buv-poklik-stati-na-zahist-universitetu-intervyu-z-pershoyu-rektorkoyu-hersonskogo-vishu [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.