Рефлексія теми українського супротиву в мистецтві сучасного муралу
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.20.2024.319130Ключові слова:
мурал, монументальне мистецтво України, світовий стрітарт, муралартАнотація
Статтю присвячено аналізу творів мураларту в світовому й українському вуличному мистецтві, створених після повномасштабного вторгнення росії на територію України. Виявлено ключові тематичні та візуальні аспекти, притаманні муралам, що були створені на території України, а також за кордоном. Аналізується творчий внесок деяких українських та іноземних стрітарт-художників, зокрема тих, що ілюструють події війни в Україні, концептуальний та візуальний посил творів. Виявлено чинники, завдяки яким мурали, присвячені темі українського спротиву, набули потужного значення і стали допоміжною ланкою у поширенні інформації щодо російської агресії.
Посилання
Hencz, A. (n. d.).10 Poignant Works of Street Art Around The World in Support of Ukraine. Artland. Retrieved from https://magazine.artland.com/ukraine-street-art/
Cookman, L. (2024, September 2). The Ghost of Kyiv. Ukrainian resistance and defiance shine through wartime street art. EscapeArtist. Retrieved from https://www.escapeartist.com/blog/the-ghost-of-kyiv/
Carrying the spirit of Ukraine through art. (n. d.). MAG America. Retrieved from https://mag-us.org/whats-happening/carrying-the-spirit-of-ukraine-through-art/
Perzycka-Borowska, E., Gliniecka, M., Kukielko, K., & Parchimowicz, M. (2023). Socio-Educational Impact of Ukraine War Murals: Jasien Railway Station Gallery. Arts, 12(3), 112. Retrieved from https://www.mdpi.com/2076-0752/12/3/112 DOI:10.3390/arts12030112
Pysko, Y. (n. d.). Ukrainian Art as Protest and Resilience: An Introduction. Nanovic Institute. University of Notre Dame. Retrieved from https://nanovic.nd.edu/features/ukrainian-art-as-protest-and-resilience/
Smahina, A. (n. d.). I’ll draw Ukraine for you: TOP murals reminding the world of support for Ukrainians. Rubryka. Retrieved from https://rubryka.com/en/article/murals-in-support-of-ukrainians/
Kerr, R. (2022, November 22). Banksy in Ukraine: how his defiant new works offer hope. The Conversation. Retrieved from https://theconversation.com/banksy-in-ukraine-how-his-defiant-new-works-offer-hope-194952
Mindaugas, K. (2022, August 1). Artists Turn Vilnius’ Moscow House into Symbol of Ukraine’s Freedom. LRT. Retrieved from https://www.lrt.lt/en/news-in-english/19/1749863/artists-turn-vilnius-moscow-house-into-symbol-of-ukraine-s-freedom
Teynier, M. (2023, February 5). Il a peint la fillette de la fresque. Le Parisien. Retrieved from https://www.leparisien.fr/week-end/il-a-peint-la-fillette-de-la-fresque-lukraine-en-marche-qui-est-seth-le-grand-enfant-dustreet-art-25-02-2023KYVIXQVDGBAE5JM3QL5HIDSUMU.php
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.