«Сповідальна музика» Карла Амадеуса Гартмана як вияв громадянської позиції

Автор(и)

  • Катерина Суглобіна

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.20.2024.319150

Ключові слова:

сповідальність, мистецький протест, музика, громадянська позиція

Анотація

Стаття присвячена культурологічному феномену — концепту сповідальності у мистецтві на прикладі «сповідальної музики» («Bekenntnis Musik») Карла Амадеуса Гартмана (1905–1963). Проаналізовано термін «Bekenntnis Musik», що його сам композитор використовував для позначення музичних творів, які стали виразом його громадянської позиції в умовах тоталітарного режиму нацистської Німеччини. Особлива увага приділяється впливу релігійної сповідальності та естетики єврейського театру на творчий процес Гартмана. Окрему увагу приділено творам композитора, зокрема «Concerto funebre» для скрипки, які стали виразом мистецького протесту проти нацистської агресії та окупації Чехословаччини. Дослідження показує, як музика Гартмана, створена в умовах внутрішньої еміграції, стала потужним інструментом вираження гуманістичних цінностей і протесту проти тоталітаризму.

Посилання

Serhieieva, I. (2006). Arkhivna spadshchyna Semena An-skoho u fondakh Natsionalnoi biblioteky Ukrainy imeni V. I. Vernadskoho [The Archival Heritage of Semen An-sky in the Collections of the Vernadsky National Library of Ukraine]. Kyiv: Dukh i Litera [in Ukrainian].

Brehler, C. L. (2010). Karl Amadeus Hartmann—ein politischer Komponist? [Karl Amadeus Hartmann—A Political Composer?]. In Karl Amadeus Hartmann. Komponist zwischen den Fronten und zwischen den Zeiten. Bericht über das musikwissenschaftliche Symposium zum 100. Geburtstag in München, 5–7 Oktober 2005 (S. 185–202). (I. M. Groote, Hrsg.). Tutzing: Schneider [in German].

Floros, C. (2002). Karl Amadeus Hartmann. Musik als Bekenntnis [Karl Amadeus Hartmann. Music as Confession]. Struktur und Freiheit in der Musik des 20. Jahrhunderts. Zum Weiterwirken der Wiener Schule (S. 113–123). (H. Krones, Hrsg.). Wien: Böhlau Verlag [in German].

Hartmann, K. A. (1965). Kleine Schriften [Short Writings]. Mainz: Schott [in German].

Schwartz, S. & Hanoch, G. (1939). Habima: English Publication of “Bama,” Theatre Art Journal of the Habima Circle in Palestine. Tel Aviv: Hapoel Hazair Ltd.

Zeller, H. R. (1989). Concerto Funebre und die Modifikation [Concerto Funebre and the Modification]. Karl Amadeus Hartmann-Zyklus Nordrhein-Westfalen 1989/1990 (S. 106–118). (H.-K. Metzger & R. Riehn, Hrsg.). München: edition text + kritik [in German].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-28

Як цитувати

Суглобіна, К. (2024). «Сповідальна музика» Карла Амадеуса Гартмана як вияв громадянської позиції. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (20), 225–230. https://doi.org/10.31500/2309-8813.20.2024.319150

Номер

Розділ

Статті