«Сповідальна музика» Карла Амадеуса Гартмана як вияв громадянської позиції
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.20.2024.319150Ключові слова:
сповідальність, мистецький протест, музика, громадянська позиціяАнотація
Стаття присвячена культурологічному феномену — концепту сповідальності у мистецтві на прикладі «сповідальної музики» («Bekenntnis Musik») Карла Амадеуса Гартмана (1905–1963). Проаналізовано термін «Bekenntnis Musik», що його сам композитор використовував для позначення музичних творів, які стали виразом його громадянської позиції в умовах тоталітарного режиму нацистської Німеччини. Особлива увага приділяється впливу релігійної сповідальності та естетики єврейського театру на творчий процес Гартмана. Окрему увагу приділено творам композитора, зокрема «Concerto funebre» для скрипки, які стали виразом мистецького протесту проти нацистської агресії та окупації Чехословаччини. Дослідження показує, як музика Гартмана, створена в умовах внутрішньої еміграції, стала потужним інструментом вираження гуманістичних цінностей і протесту проти тоталітаризму.
Посилання
Serhieieva, I. (2006). Arkhivna spadshchyna Semena An-skoho u fondakh Natsionalnoi biblioteky Ukrainy imeni V. I. Vernadskoho [The Archival Heritage of Semen An-sky in the Collections of the Vernadsky National Library of Ukraine]. Kyiv: Dukh i Litera [in Ukrainian].
Brehler, C. L. (2010). Karl Amadeus Hartmann—ein politischer Komponist? [Karl Amadeus Hartmann—A Political Composer?]. In Karl Amadeus Hartmann. Komponist zwischen den Fronten und zwischen den Zeiten. Bericht über das musikwissenschaftliche Symposium zum 100. Geburtstag in München, 5–7 Oktober 2005 (S. 185–202). (I. M. Groote, Hrsg.). Tutzing: Schneider [in German].
Floros, C. (2002). Karl Amadeus Hartmann. Musik als Bekenntnis [Karl Amadeus Hartmann. Music as Confession]. Struktur und Freiheit in der Musik des 20. Jahrhunderts. Zum Weiterwirken der Wiener Schule (S. 113–123). (H. Krones, Hrsg.). Wien: Böhlau Verlag [in German].
Hartmann, K. A. (1965). Kleine Schriften [Short Writings]. Mainz: Schott [in German].
Schwartz, S. & Hanoch, G. (1939). Habima: English Publication of “Bama,” Theatre Art Journal of the Habima Circle in Palestine. Tel Aviv: Hapoel Hazair Ltd.
Zeller, H. R. (1989). Concerto Funebre und die Modifikation [Concerto Funebre and the Modification]. Karl Amadeus Hartmann-Zyklus Nordrhein-Westfalen 1989/1990 (S. 106–118). (H.-K. Metzger & R. Riehn, Hrsg.). München: edition text + kritik [in German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.