Дослідження, збереження та консервація муралів в сучасному міському просторі
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.20.2024.319159Ключові слова:
мурали, стритарт, вуличне мистецтво, культурна ідентичність, урбаністичний простір, соціальна комунікація, документування мистецтва, збереження культурної спадщини, естетика міського середовищаАнотація
У публікації розглянуто роль мистецтва стритарту в сучасному міському просторі як елемент культурної ідентичності, мистецького вираження та соціальної комунікації. В статті також проаналізовано основні аспекти дослідження, збереження та консервації муралів із зосередженням на викликах та методах, які застосовуються у цих процесах. Розглянуто вплив мистецтва стритарту на міське середовище та соціум, а також сучасні підходи до документування та аналізу стану муралів. Увагу приділено технологіям та матеріалам, що використовуються для збереження і реставрації муралів, враховуючи їхню специфіку та умови експлуатації. На прикладі конкретних проєктів з різних країн світу та українських міст публікація демонструє стратегії співпраці між місцевими громадами, художниками та спеціалістами з консервації для забезпечення довговічності муралів як важливого компоненту міської культури.
Посилання
Yefimova, A. (2019). Public art yak fenomen suchasnoho mystetstva: ukrayinskyy dosvid [Public Art as a Phenomenon of Modern Art: The Ukrainian Experience]. Visnyk Lvivskoi natsionalnoi akademii mystetstv, 22, 100–113 [in Ukrainian].
Zhyhailo, M. (2023). Street Art Integration into Cultural, Artistic, Social and Economic Field: Foreign Context. Culture of Ukraine, 80, 43–48. DOI:10.31516/2410-5325.080.05 [in Ukrainian].
Provotar, N., Olishevska, Y., Mezentsev, K., & Kravchenko, K. (2021). Street Art in Urban Space: Location and Perception in Ukrainian Cities. Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University, series “Geology. Geography. Ecology”, 55, 216–231. DOI:10.26565/2410-7360-2021-55-16 [in Ukrainian].
Banksy (2005). Wall and Piece. London: Century.
Avramidis, K. & Tsilimpounidi, M. (Eds.). (2017). Graffiti and Street Art Reading, Writing and Representing the City. London: Routledge.
Irvine, M. (2012). The Work on the Street: Street Art and Visual Culture. In B. Sandywell, & I. Heywood (Eds.), The Handbook of Visual culture (pp. 235–278). London; New Delfi; New York; Sydney: Bloomsbury.
Maslyak, P., Gryniuk, O., & Kazantseva, K. (2017). Influence of Street-Art on the Formation of City Image and the Princi-Ples of Street-Art Geographical Zones. Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University, series “Geology, Geography, Ecology,” 46, 106–112. DOI: 10.26565/2410-7360-2017-46-15
Olishevska, Y. (2020). Murals as the Newest Tourist Resources: The Case of Kyiv. Journal of Geology, Geography, Geoecology, 29(2), 364–376. DOI:10.15421/112032
Pogrmić, Z. (2022). Contemporary Urban Identity Through Street Art—The Example of Novi Sad. In 19th Contemporary Trends in Tourism and Hospitality 2022 “Creative Culture Capitals,” [17–19.11.2022], Collection of Conference Papers (pp. 12–21). Novi Sad.
Ross, J. I. (Ed.). (2016). Routledge Handbook of Graffiti and Street Art. London; New York: Routledge.
Schacter, R. (2013). The World Atlas of Street Art and Graffiti. Yale: Yale University Press.
Brighenti, A. (2013). Urban Interstices: The Aesthetics and the Politics of the In-between. Routledge.
Waclawek, A. (2011). Graffiti and Street Art. London: Thames & Hudson.
Zukin, S. (2010). Naked City: The Death and Life of Authentic Urban Places. London: Oxford University Press.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.