Використання аналізу методів структури гри для концептуалізації жанру відеоігор на прикладі «Ghost Hunters»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.20.2024.319161

Ключові слова:

аналіз ігрової структури, жанри цифрових ігор, «Ghost Hunters», модель злиття жанрів, аналітичні методи

Анотація

Авторка досліджує можливість використання методів аналізу ігрової структури для концептуалізації жанрів цифрових ігор, зосереджуючись на прикладі нового жанру — «Ghost Hunters» («мисливці на привидів»). У дослідженні жанрів цифрових ігор застосовується модель злиття жанрів, яка дозволяє розглядати гру на трьох рівнях: тематичному, ігровому та функціональному. Проте для точної концептуалізації жанру необхідно додатково провести аналіз структури гри. У цьому дослідженні використано три аналітичні методи: метод Ларса Конзака, який дозволяє оцінити формальну структуру гри; метод МДЕ (механіка, динаміка, естетика), що зосереджується на взаємодії ігрової механіки і динаміки; а також метод ФДД (формальний, драматичний, динамічний), який дозволяє проаналізувати функціональність і наративну структуру гри. На основі цього було підготовлено дослідницький інструмент для виявлення, чи повторюється даний жанровий шаблон в інших цифрових іграх. Результати дослідження вказують на потенціал застосованих методів у процесі концептуалізації жанру та розробки аналітичних інструментів для ігор в жанрі «Ghost Hunters»

Посилання

Caillois, R. (1997). Gry i ludzie [Games and People]. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Volumen [in Polish].

Ermi, L., & Mäyrä, F. (2005). Fundamental Components of the Gameplay Experience: Analysing Immersion. In J. Jenson (Ed.), Changing Views: Worlds in Play—Selected Papers of the 2005 Digital Games Research Association’s Second International Conference (pp. 15–27). Digital Games Research Association & Simon Fraser University. Retrieved from https://homepages.tuni.fi/frans.mayra/gameplay_experience.pdf

Fullerton, T., Swain, C., & Hoffman, S. (2008). Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games (2nd ed.). Boca Raton: Morgan Kaufmann.

Garda, M. B. (2016). Interaktywne fantasy. Gatunek w grach cyfrowych [Interactive Fantasy. Genre in Digital Games]. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego [in Polish].

Grabarczyk, P. (2015). On the Hardcore / Casual Opposition. Homo Ludens, 1(7), 89–109 [in Polish].

Hunicke, R., LeBlanc, M., & Zubeck, R. (2004). MDA: A Formal Approach to Game Design and Game Reasearch. Retrieved from https://users.cs.northwestern.edu/~hunicke/pubs/MDA.pdf

Juul, J. (2010). A Casual Revolution: Reinventing Video Games and Their Players. Cambridge, Mass.: The MIT Press.

Konzack, L. (2008). Krytyka gier komputerowych: metoda analizy gier komputerowych [Computer Game Criticism: A Method for Analyzing Computer Games]. Kultura i Historia, 13 [in Polish].

McMahan, A., Wolf, M., & Perron, B. (Eds.). (2003). Immersion, Engagement, and Presence. A Method for Analyzing 3-D Video Games. New York: Routledge.

Petrowicz. M. (2015). Prezentacja struktury formalnej MDA [The Presentation of the MDA Formal Structure]. Homo Ludens, 1(7), 173–189 [in Polish].

Sicart, M. (2008, December). Defining Game Mechanics. Game Studies, 8(2). Retrieved from https://gamestudies.org/0802/articles/sicart

Strojny, A., & Strojny, P. (2014). Kwestionariusz immersji—polska adaptacja i empiryczna weryfikacja narzędzia [An Immersion Questionnaire: Polish Adaptation and Empirical Verification of the Tool]. Homo Ludens, 1(6), 187–198 [in Polish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-28

Як цитувати

Олєк, К. (2024). Використання аналізу методів структури гри для концептуалізації жанру відеоігор на прикладі «Ghost Hunters». Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (20), 245–258. https://doi.org/10.31500/2309-8813.20.2024.319161

Номер

Розділ

Статті