Використання аналізу методів структури гри для концептуалізації жанру відеоігор на прикладі «Ghost Hunters»
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.20.2024.319161Ключові слова:
аналіз ігрової структури, жанри цифрових ігор, «Ghost Hunters», модель злиття жанрів, аналітичні методиАнотація
Авторка досліджує можливість використання методів аналізу ігрової структури для концептуалізації жанрів цифрових ігор, зосереджуючись на прикладі нового жанру — «Ghost Hunters» («мисливці на привидів»). У дослідженні жанрів цифрових ігор застосовується модель злиття жанрів, яка дозволяє розглядати гру на трьох рівнях: тематичному, ігровому та функціональному. Проте для точної концептуалізації жанру необхідно додатково провести аналіз структури гри. У цьому дослідженні використано три аналітичні методи: метод Ларса Конзака, який дозволяє оцінити формальну структуру гри; метод МДЕ (механіка, динаміка, естетика), що зосереджується на взаємодії ігрової механіки і динаміки; а також метод ФДД (формальний, драматичний, динамічний), який дозволяє проаналізувати функціональність і наративну структуру гри. На основі цього було підготовлено дослідницький інструмент для виявлення, чи повторюється даний жанровий шаблон в інших цифрових іграх. Результати дослідження вказують на потенціал застосованих методів у процесі концептуалізації жанру та розробки аналітичних інструментів для ігор в жанрі «Ghost Hunters»
Посилання
Caillois, R. (1997). Gry i ludzie [Games and People]. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Volumen [in Polish].
Ermi, L., & Mäyrä, F. (2005). Fundamental Components of the Gameplay Experience: Analysing Immersion. In J. Jenson (Ed.), Changing Views: Worlds in Play—Selected Papers of the 2005 Digital Games Research Association’s Second International Conference (pp. 15–27). Digital Games Research Association & Simon Fraser University. Retrieved from https://homepages.tuni.fi/frans.mayra/gameplay_experience.pdf
Fullerton, T., Swain, C., & Hoffman, S. (2008). Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games (2nd ed.). Boca Raton: Morgan Kaufmann.
Garda, M. B. (2016). Interaktywne fantasy. Gatunek w grach cyfrowych [Interactive Fantasy. Genre in Digital Games]. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego [in Polish].
Grabarczyk, P. (2015). On the Hardcore / Casual Opposition. Homo Ludens, 1(7), 89–109 [in Polish].
Hunicke, R., LeBlanc, M., & Zubeck, R. (2004). MDA: A Formal Approach to Game Design and Game Reasearch. Retrieved from https://users.cs.northwestern.edu/~hunicke/pubs/MDA.pdf
Juul, J. (2010). A Casual Revolution: Reinventing Video Games and Their Players. Cambridge, Mass.: The MIT Press.
Konzack, L. (2008). Krytyka gier komputerowych: metoda analizy gier komputerowych [Computer Game Criticism: A Method for Analyzing Computer Games]. Kultura i Historia, 13 [in Polish].
McMahan, A., Wolf, M., & Perron, B. (Eds.). (2003). Immersion, Engagement, and Presence. A Method for Analyzing 3-D Video Games. New York: Routledge.
Petrowicz. M. (2015). Prezentacja struktury formalnej MDA [The Presentation of the MDA Formal Structure]. Homo Ludens, 1(7), 173–189 [in Polish].
Sicart, M. (2008, December). Defining Game Mechanics. Game Studies, 8(2). Retrieved from https://gamestudies.org/0802/articles/sicart
Strojny, A., & Strojny, P. (2014). Kwestionariusz immersji—polska adaptacja i empiryczna weryfikacja narzędzia [An Immersion Questionnaire: Polish Adaptation and Empirical Verification of the Tool]. Homo Ludens, 1(6), 187–198 [in Polish].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.