Українське візуальне мистецтво у парадигмах ХХІ століття: світоглядні зміни воєнної доби
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.20.2024.327032Ключові слова:
сучасне українське мистецтво, візуальне мистецтво XXI століття, Національна академія мистецтв України, світоглядна парадигма, герой, травма, культурна дипломатіяАнотація
У статті розглядається трансформація українського мистецтва в умовах викликів російсько-української війни, що спонукає до переосмислення образу героя та національної ідентичності. Українське мистецтво, яке раніше сприймалося як частина пострадянської культури, набуло світового визнання, поставши важливим чинником у збереженні культурної спадщини та утвердженні української ідентичності на міжнародній арені. Сучасні події змушують митців інтегруватися у світовий культурний контекст, відходячи від постмодерністських практик. Образ героя в мистецтві тепер презентує реальну людину, яка через свої дії й жертви рятує світ від руйнування. Українські митці спонукають європейців до переосмислення власних цінностей, усвідомлення важливості свободи та героїзму. Поряд із матеріальними ресурсами культура та мистецтво стають запорукою національної безпеки України. Вони не лише зберігають національну ідентичність, а й виконують роль мотиваторів захисту держави, демонструючи унікальність України у світі та її здатність протистояти зовнішнім загрозам.
Посилання
Bauman, Z. (2013). Plynni chasy. Zhyttya v dobu nepevnosty [Liquid Times: Living in an Age of Uncertainty]. (A. Marchynsky, Trans.). Kyiv: Krytyka [in Ukrainian].
Benjamin, W. (2002). Vybrane [Selected Works]. (Y. Rybachuk & N. Lozynska, Trans.). Lviv: Litopys [in Ukrainian].
Klekovkin, O., Sydorenko, V., Horshkov, O., & Puchkov, A. (Eds.). (2019). Heroi, Obiekt, Fantom Viktora Sydorenka: Leksykon [Hero, Object, Phantom by Victor Sydorenko: Lexicon]. Kyiv: ArtHuss [in Ukrainian].
Matviichuk, O. (2023, October 25). Vy ne maiete buty ukraintsiamy, shchob pidtrymaty Ukrainu. Dostatno buty prosto liudmy [You Don’t Have to Be Ukrainian to Support Ukraine. Just Be Human]. hromadske. Retrieved from https://hromadske.ua/posts/vi-ne-mayete-buti-ukrayincyami-shob-pidtrimati-ukrayinu-dostatno-butiprosto-lyudmi [in Ukrainian].
Klekovkin, O., Kuzniezova, I., & Cherkashina-Gubarenko, M. (Eds.). (2024). Mystetstvo v oboroni: Kolektyvna monohrafiia Natsionalnoi akademii mystetstv Ukrainy [Art in Defense: Collective Monograph of the National Academy of Arts of Ukraine]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].
Popper, K. (1994). Vidkryte suspilstvo ta jogo vorogy. T. 1: U poloni Platonovyh chariv [The Open Society and Its Enemies. Vol. 1: The Spell of Plato]. (O. Kovalenko, Trans.). Kyiv: Osnovy [in Ukrainian].
Popper, K. (1994). Vidkryte suspilstvo ta jogo vorogy. T. 2: Spalah prorocztva: Hegel, Marks ta poslidovnyky [The Open Society and Its Enemies. Vol. 2: Hegel, Marx, and the Aftermath]. (O. Butsenko, Trans.). Kyiv: Osnovy [in Ukrainian].
Horbachov, D., Papeta, S., & Papeta, O. (Eds.) (2020) Ukrainskyi khudozhnii avanhard: Manifesty, publitsystyka, besidy, spohady, lysty [Ukrainian Artistic Avant-garde: Manifestos, Journalism, Interviews, Memoirs, Letters]. (N. Dmytriyeva, Introd.; A. Puchkov, Acad. Ed.). Kyiv: Dukh i Litera [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Віктор Сидоренко

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.