Народження і занепад одного кіножанру: серіал Луї Фейада у світовому та українському контексті.
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2017.142285Ключові слова:
німе кіно, кіносеріал, сюрреалізм, футуризм, Луї ФейадАнотація
Розглянуто соціально-художні риси, найбільш характерні для французького кримінального кіносеріалу початку ХХ століття (наприклад, для «Вампірів» Луї Фейада). Висвітлюється низка аспектів цієї проблеми: мовні ігри, романтика сучасної реальності, значення кінематографа для художніх напрямків модернізму.Посилання
Aleksandri V. Stihotvoreniya. Eminesku M. Stihotvoreniya. Koshbuk D. Stihotvoreniya. Karadzhale I. L. Poteryannoe pismo. Slavich I. Schastlivaya melnitsa [Alecsandri V. Poems. Eminescu M. Poems. Coşbuc G. Poems. Caragiale I.L. The lost letter. Slavich I. Happy mill]. Moskva: Hud. literatura, 1975. 593 s.
Aleksandrov G. V novyiy mir [Aleksandrov G. Into the new world] // Sovetskiy ekran [The Soviet screen]. 1976. No. 14. S. 20, 21.
Antologiya frantsuzskogo syurrealizma [French surrealism anthology] / sost. S. Isaeva, E. Galtsova. Moskva: GITIS, 1994. 390 s.
Aragon L. Sobranie sochineniy: v 11 t. [Aragon L. Collected works: In 11 volumes] Moskva: GIHL, 1957–1961. T. 9. 1960. 631 s.
Arlazorov M. Protazanov [Arlazorov M. Protazanov]. Moskva: Iskusstvo, 1973. 280 s.
Asayas O.: Otodvinut granitsu dozvolennogo... [Olivier Assayas : To move the line of the permitted] // Sho [WHAT]. 2015. Iyun-avgust. C. 42.
Bazen A. Chto takoe kino? [Bazin A. What is cinema ?] Moskva: Iskusstvo, 1972. 383 s.
Belyiy A. Sobranie stihotvoreniy. 1914 [Bely Andrei. Collected poems. 1914]. Moskva: Hud. literatura, 1997. 464 s.
Benua A. N. Moi vospominaniya: v 5 kn. [Benois A. My memoirs: In 5 volumes]. Moskva: Hud. literatura, 1993. Kn. I–III. 711 s.
Benua A. N. Moy dnevnik. 1916–1917–1918 [Benois A. My diary. 1916–1917–1918]. Moskva: Russkiy put, 2003. 701 s.
Benua razmyishlyaet... [Benois reflects...] Moskva: Sovetskiy hudozhnik, 1968. 752 s.
Blok A. Sobranie sochineniy: v 8 t. [Blok A. Collected works: In 8 volumes]. Moskva: GIHL, 1963. T. 8. 171 s.
Videnskyi bal upyriv [Vienna vampire ball] // Vsesvit [Universe]. 1998. S. 189.
Vo Y. Merzkaia plot [Waugh E. Vile bodies]. Moskva: Prohress, 1979. 652 s.
Heine H. Zibrannia tvoriv: u 4 t. [Heine H. Collected works: In 4 volumes]. Kyiv: Dnipro, 1974. T. 4. S. 79, 122.
Ginzburg S. Kinematografiya dorevolyutsionnoy Rossii [Ginsburgh. Pre-revolution Russian cinema]. Moskva: Iskusstvo, 1963. 400 s.
Gladilschikov Yu. Spravochnik grez: 240 luchshih filmov desyatiletiya: Putevoditel po novomu kino [Gladilshikov Yu. handbook of dreamsL 240 best films of the decade: Guidebook to the new cinema]. Moskva: KoLibri, 2008. 526 s.
Gote T. Izbr. proizvedeniya: v 2 t. [Gautier T. Selected works : In 2 volumes.] Moskva: Hud. literatura, 1972. T. 1. 575 s.
Desnos R. Kogda hudozhnik otkryivaet glaza...: Zametki o zhivopisi i kino [Desnos R. When When an artist opens his eyes... : Notes on fine art and cinema]. Moskva: Grundrisse, 2016. 202 s.
Dolinskiy M. Svyaz vremen [Dolinskiy M. Linked times]. Moskva: Iskusstvo, 1976. 327 s.
Dunaevskiy A., Generalov D. Istoriya Kannskogo kinofestivalya: Katalog-spravochnik [Dunaevskiy A., Generalov D. History of the Cannes film festival: Catalogue and reference book]. Vinnitsa: Akvalon, 1996. S. 468.
Zorkaya N. Na rubezhe stoletiy: U istokov massovogo iskusstva v Rossii 1900–1910-h gg. [Zorkaya N. On the turn of the century: Origins of the mass art in Russia from the 1900s till 1910s.] Moskva: Nauka, 1976. 297 s.
Zubavina I. B. Chas i prostir u kinematohrafi [Zubavina I. Time and space in cinema]. Kyiv: ShcheK, 2008. 448 s.
Yefremov S. Shchodennyk, 1923–1929 [Yefremov S. Diary, 1923–1929]. Kyiv: ZAT «Haz. “Rada”», 1997. 848 s.
Zontag S. Proty interpretatsii ta inshi ese [Sontag S. On interpretation and other essays]. Lviv: Kalvariia, 2006. 320 s.
Ignatov I. N. Kinematograf v Rossii [Ignatov I. Cinema in Russia] // Kinovedcheskie zapisi [Notes on cinema studies]. 1992. Vyip. 16. 199 s.
Izmaylov N. V. Tema «vampirizma» v literature pervyih desyatiletiy XIX v. [Izmaylov N. The vampire theme in literature of the first decades of the 19th century] // Sravnitelnoe izuchenie literatur: Sb. statey k 80-letiyu akad. M. P. Alekseeva [Comparative literature studies: Collected works]. Leningrad: Nauka, 1976. S. 510–519.
Kapler A. Izbrannyie proizvedeniya: v 2 t. [Kapler A. Selected works: In 2 volumes] Moskva: Iskusstvo, 1984. T. 2. 607 s.
Karko F. Ot Monmartra do Latinskogo kvartala [Carco F. From Montmartre to the Latin Quarter]. Tbilisi: Mariha, 1993. 335 s.
Kievlyanin [Kyivite]. 1916. No. 304–336. 4 s.
Kievskaya myisl [Kyivan thought]. 1914. No. 188. S. 1.
Kinorama [Cinorama] // Sovetskiy ekran [Soviet screen]. 1975. No. 22. S. 13.
Kozintsev G. Cobranie sochineniy: v 5 t. [Kozintsev G. Collected works: In 5 volumes] Leningrad: Iskusstvo, 1982–1983. T. 2. 1983. 527 s. T. 3. 1983. 502 s.
Kolett. Nagota [Colette S.-G. Nudity] // Inostrannaya literature [Foreign literature]. 2012. No. 7. S. 172–190.
Krakauer Z. Film-«vamp» [Krakauer Z. The vamp-film] // Kinovedcheskie zapiski [Notes on cinema studies]. 2001. Vyip. 54.
Kratkiy entsiklopedicheskiy slovar kino [Brief encyclopedic cinema dictionary] / avt.-sost. V. N. Mislavskiy. Harkov: Kolorit, 2007. 215 s.
Kuste E. Sovremennyiy kinematograf, ego dostizheniya i tehnika [Kuste E. Contemporary cinema, its achievements and techniques]. Leningrad: Nauchnoe knigoizdatelstvo, 1925. 157 s.
Lakassen F. «Fantomas», ili «Eneida» [Lacassen F. «Fantomas», or «The Aeneid»]. URL: http://lib.ru/DETEKTIWY/SUWESTR/eneida.txt (last accessed: 28.11.2017).
Leproon P. Sovremennyie frantsuzskie kinorezhisseryi [Leproon P. Contemporary French film directors]. Moskva: Izdatelstvo inostrannoy literaturyi, 1960. 842 s.
Livshits B. Polutoraglazyiy strelets: Stihi. Perevodyi. Vospominaniya [Livshits B. One-and-a-half-eyes shooter: Poems. Translations. Moemoirs]. Leningrad: Sovetskiy pisatel, 1989. 719 s.
Lursel Zh. Avtorskaya entsiklopediya filmov: v 2 t. [Lourcelles J. Author’s encyclopedia of films: In 2 volumes] Moskva; Sankt-Peterburg, 2009. T. 2. 1032 s.
Markulan Ya. Kinomelodrama. Film uzhasov [Markulan Ya. Cinomelodrama. Horror movie]. Leningrad: Iskusstvo, 1978. 192 s.
Melochi zhizni: Russkaya satira i yumor v pervoy pol. XIX — nachale XX vv. [Litle nothings of life: Russian satire and humor from the first half of the 19th to the early 20th century] / sost. F. Krivin. Moskva: Hud. literatura, 1986. 415 s.
Mislavskiy V. Kino v Ukraine (1896–1921): Faktyi. Filmyi. Imena [Mislavky V. Cinema in Ukraine (1896–1921): Facts. Films. Figures]. Harkov: Torsing, 2005. 576 s.
Musiienko O. S., Musiienko N. B., Slobodian V. R. Svitlo dalekykh zirok [Musiienko O., Musiienko N., Slobodian V. The light of the distant stars]. Kyiv: Mystetstvo, 1995. 192 s.
Nazyivat veschi svoimi imenami: Programmnyie vyistupleniya masterov zapadno-evropeyskoy literaturyi XX v. [To call things by their proper names: Manifestos of the masters of Western European literature of the 20th century] / sost. L. G. Andreeva. Moskva: Progress, 1986. 640 s.
O Viktore Nekrasove: Sb. [About Victor Nekrasov: Collected works] Kiev: Ukr. pismennik, 1991. S. 63.
Plahov A. Kino dlya muzyi i dlya vechnosti [Plakhov A> Cinema for the muse and for eternity] // Iskusstvo kino [Cinema art]. 1994. No. 8. S. 22.
Rebryanu L. Vosstanie. Sadovyanu M. Mitrya Kokor [Rebreanu L. Rebellion. Sadoveanu M. Mitrya Kokor]. Moskva: Hud. literatura, 1976. 703 s.
Renuar Zh. Moya zhizn i moi filmyi [Renoir J. My life and my films]. Moskva: Iskusstvo, 1981. 236 s.
Renuar Zh. Ogyust Renuar [Renoir J. Auguste Renoire]. Moskva: Iskusstvo, 1970. 309 s.
Renuar Zh. Stati. Intervyu. Vospominaniya. Stsenariy [Renoire J. Articles. Interviews. Memoirs. Scripts]. Moskva: Iskusstvo, 1972. 256 s.
Reshetnikov I. Territoriya uzhasa, razmerom s Parizh [Reshentikov I. Territory of horror, Paris-sized] // Dekorativnoe iskusstvo [Decorative art]. 2013. No. 1.
Sadul Zh. Vseobschaya istoriya kino: v 6 t. [Sadoul G. Universal history of cinema: In 6 volumes] Moskva: Iskusstvo, 1958. T. 2. 523 s.
Sadul Zh. Myuzidora [Sadoul G. Musidora] // Zvezdyi nemogo kino: Sbornik [Silent films’ stars: Collected works]. Moskva: Iskusstvo, 1968. 240 s.
Sanuye M. Dada v Parizhe [Sanouillet M. Dada in Paris]. Moskva: Ladomir, 1999. 638 s.
Sidor-Gibelinda O. «Koltsa, da brasletyi...» [Sidor-Gibelinda O. «Both rings and bracelets...»] // Antikvar [Antiquarian]. 2009. No. 3. S. 19, 20.
Sidor-Gibelinda O. «Mne nuzhen trup: Ya vyibral vas...» [Sidor-Gibelinda O. «I need corps: I have chosen you...»] // Stolichnyie novosti [News of the capital]. 2001. No. 46. S. 19.
Sydor-Hibelynda O. F yak Fantomas [Sidor-Gibelinda O. F like Fantomas // Kino-Kolo [Cinema-circle]. 2003. No. 19. S. 50–56.
Sydor-Hibelynda O. Fantom i asy [Sidor-Gibelinda O. Fanthom and A’s] // Knyzhkovyi Klub +. 2004. No. 5. S. 46, 47.
Sidor-Gibelinda O. Hrabryiy portnyazhka [Sidor-Gibelinda O. The brave little tailor] // Stolichnyie novosti [News of the capital]. 2000. No. 16.
Siluetyi (Odessa) [Silhouettes]. 1922. No. 1. S. 18.
Slovar frantsuzskogo kino [Dictionary of the French cinema] / pod red. Zh. L. Passeka. Minsk: Propilei, 1998. 119 s.
Smolych Yu. Port Pirei [Smolych Yu. Port Pirie] // Postril na skhodakh: Detektyv 20-kh [A shot on the stairs: Detective stories of the 1920s]. Kyiv: Tempora, 2016. 528 s.
Teplits E. Istoriya kinoiskusstva: v 4 t. [Teplits E. Hisotry of cinema: In 4 volumes] Moskva: Progress, 1968. T. 1. 329 s.
glavnyih filmov vseh vremen i narodov [365 main films of all times and peoples] / pod. red. M. Brashinskogo, A. Vasileva. Moskva: Afisha Indastriz, 2002. 311 s.
Ukrainka Lesia. Zibrannia tvoriv: u 12 t. [Lesia Ukrainka: Cllected works: In 12 volumes] Kyiv: Nauk. dumka, 1976. T. 3. 395 s.
Tsivyan Yu. G. Rannie Feksyi i kulturnaya tematika 20-h[Tsyvian Yu. Early Fex’s and cultural agenda of the 1920s] // Kinovedcheskie zapiski [Notes on cinema studies]. Moskva: VNIIK, 1990. Vyip. 7. S. 20–26.
Shene-Zhandron Zh. Syurrealizm [Chenieux-Gendron J. Surrealism]. Moskva: NLO, 2000. 256 s.
Eyzenshteyn S. M. O detektive [Eisenstein S. On detective] // Priklyuchencheskiy film: Puti i poiski: Sb. nauchnyih trudov [Adventre film: Paths and experiments: Collected research papers]. Moskva: Vsesoyuznyiy nauchno-issled. in-t kinematografii, 1980. S, 135.
Yuzhnaya kopeyka [Southern coin]. 1912. No. 470. S. 1.
Yutkevich S. Kino — eto pravda 24 kadra v sekundu [Yutkevich S. Cinema indeed is 24 frames a minute]. Moskva: Iskusstvo, 1974. 327 s.
Yutkevich S. Frantsiya — kadr za kadrom: O lyudyah, filmah, spektaklyah, knigah [Yutkevich S. France: frame by frame: On people, films, plays, books]. Moskva: Iskusstvo, 1970. 335 s.
Yakovlev A. Tanets s apashem [Yakovlev A. A dance with apache] // Satirikon [Satiricon]. 1912. No. 21. S. 2
Yampolskiy M. Bespamyatstvo kak istok: Chitaya Harmsa [Yampolskiy M. Unconsciousness as a start: Reading Kharms]. Moskva: NLO, 1998. 384 s.
Bardeche M., Brasillach R. Histoire du сinema. Paris: Du sept couleurs, 1964. Vol. I. 543 p.
Beylie C., Pinturault J. Les Maitres du cinema francais. Paris: Bordas, 1990. 256 p.
Bordwell D., Thompson K. Film Art. An Introduction. New York: McGraw Hill, 2001. 544 p.
Garson F. Gaumont un siecle sinema. Paris: Gallimard, 1994. 128 p.
Holler J. Lexikon der Film Regisseur. Munchen: Wilhelm Heyne Verlag, 1991. 598 s.
The Illustrated History of the Cinema / ed. By A. Lloyd. New York: Macmillan Publishing Company, 1986. 455 p.
Information Pathe-Natan // Lе Cineopse. 1931. 1er Avril. P. 185.
Jestem morderca. Warszawa: Agora SА, 2016. S. 11.
Katz E. The Film Encyclopedia. New York: Harper Resource, 2001. P. 185.
Lacassin F. Louis Feuillade. Paris: Seghers, 1964. 203 p.
Myrent G., Langlois G. Henri Langlois, First Citizen of Cinema. New York: Twayne Publishers, 1995. 357 p.
Schneider J. S. 1001 filmow ktore musisz zobaczyc. Warszawa: Elipsa, 2004. 960 s.
Sydor-Hybelynda O. Film in Kyiv, 1910–1916 // Modernism in Kyiv: Jubilant Experimentation / Ed. by I. Makaryk. Toronto: University Press, 2010.
Wlaschin K. The Illustrated Encyclopedia of the World’s Great Movie Stars and their films. New York: Bonanza Books, 1979. 233 p.
Zagury F. «The Public is My Master»: Louis Feuillade and «Les Vampires». New York: Image Entertainment, 1998. P. 4.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олег Сидор
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.