Ілюстрації Марії Котляревської до поеми Генриха Гейне «Німеччина. Зимова казка» (Частина 2)
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.20.2024.318958Ключові слова:
Марія Котляревська, бойчукізм, ілюстрація, націонал-комунізм, анархізмАнотація
У статті проведено порівняння ілюстративного циклу Марії Котляревської з іншими творами авторки, передусім ілюстраціями (до творів Первомайського, Котляревського, Пушкіна, Беранже). Також виявлено політико-психологічні тенденції 1930-х, притаманні українській творчій інтелігенції, унісонність їх із глобальними світовими процесами того часу
Посилання
Béranger, P.-J. de. (1970). Pisni [Songs] (Trans.). Kyiv: Dnipro [in Ukrainian].
Berest, B. (1962). Istoriia ukrainskoho kina [History of the Ukrainian Cinema]. New York: Shevchenko Scientific Society [in Ukrainian].
Bublyk, O. (2022, February 08). Maria Yevhenivna Kotlyarevska (1902–1984). Central State Archive-Museum of Literature and Art of Ukraine. Retrieved from https://csamm.archives.gov.ua/2022/02/08/mariia-ievhenivnakotliarevska-1902-1984/ [in Ukrainian].
Danilin, Y. (1980). Velykyi narodnyi poet [The Great Folk Poet]. In P.-J. de Béranger. Pisni [Songs] (pp. 5–10) (Trans.). Kyiv: Dnipro [in Ukrainian].
Kotlyarevsky, I. (1989). Eneida. Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].
Kotlyarevska, M. Y. (1962). Do 60-richchia z dnia narodzhennia: Kataloh vystavky [To the 60th Anniversary of Her Birth: An Exhibition Catalog]. Dnipropetrovsk: Dnipropetrovska oblasna knyzhkova drukarnia [in Ukrainian].
Kotlyarevska, M. (2012). Kataloh [A Catalogue]. Dnipropetrovsk: Dnipropetrovskyi rehionalnyi klub ekslibrysa ta hrafiky “Kobzar” [in Ukrainian].
Kotlyarevska, M. (1977). Grafika, ekslibrisyi: Katalog vyistavki [Graphics, Ex-Libris: An Exhibition Catalogue]. Dnepropetrovsk: Dnepropetrovskoe oblastnoe otdelenie Obschestva lyubiteley knigi USSR [in Russian].
Kryilov, V. & Kichatova, E. (2004). Izdatelstvo “Academia”: lyudi i knigi. 1921—1938—1991 [Academia Publishing House: People and Books. 1921—1938—1991]. Moscow: Academia [in Russian].
Lapshina, N. (1977). “Mir iskusstva”: Ocherki istorii i tvorcheskoy praktiki [“The World of Art”: Essays on History and Creative Practice]. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Myronenko, I. (2023, February 1). Khudozhnytsia palyla vlasni hraviury, shchob utsility [The Artist Burned Her Own Engravings to Survive]. Gromada.Group. Retrieved from https://gromada.group/news/gallery/22589-hudozhnicya-palila-vlasni-gravyuri-shob-uciliti [in Ukrainian].
Pervomayskyi, L. (1978). Vybrani tvory: u 2 t. [Selected Works: in 2 Vol.]. Vol. 1. Kyiv: Dnipro [in Ukrainian].
Petrov, V. (Domontovych). (2022, March 19). Trypilska trahediia [Trypillia Tragedy]. UkrLib. Retrieved from https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3238 [in Ukrainian].
Pleroma: Mala entsyklopediia ukrainskoi aktualnoi literatury: chasopys z problem kulturolohii, teorii mystetstva, filosofii. (2000). [Pleroma: A Small Encyclopedia of Ukrainian Contemporary Literature: A Journal on the Problems of Cultural Studies, Art Theory, Philosophy], Vol. 3. Ivano-Frankivsk: Lileia-NV [in Ukrainian].
Prokofev, V. (1985). Ob iskusstve i iskusstvoznanii. Stati raznyih let [About Art and Art History. Articles From Different Years]. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Rohotchenko, O. (2007). Sotsialistychnyi realizm i totalitaryzm [Socialist Realism and Totalitarianism]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].
Fedosova, I. (Ed.). (1989). Russkoe obschestvo 30-h godov ХІХ v. Lyudi i idei: (Memuaryi sovremennikov) [Russian Society of the 1830s. People and Ideas: Memoirs of Contemporaries]. Moscow: Izdatelstvo Moskovskogo universiteta [in Russian].
Riabchuk, M. (2000). Vid Malorosii do Ukrainy: paradoksy zapizniloho natsiietvorennia [From Malorossia to Ukraine: Paradoxes of Belated Nation-Building]. Kyiv: Krytyka [in Ukrainian].
Sydor, O. (2022). The Actual Discourse of Boychukism: B. Blank and M. Fradkin’s Illustrative Cycle of 1935]. Contemporary Art, 18, 111–122. DOI: 10.31500/2309-8813.18.2022.269719 [in Ukrainian].
Sivach, T. (2022, February 08). Maria Kotlyarevska: Skorbotna i nevtomna [Maria Kotlyarevska: Sorrowful and Tireless]. Dnipro Kultura. Retrieved from https://www.dnipro.libr.dp.ua/Mariya_Kotlyarevs_ka [in Ukrainian].
Skrypnyk, M. (1932). Moia avtobiohrafiia [My Autobiography]. Kharkiv: Vyd-vo Tovarystva politkatorzhan [in Ukrainian].
Skrypnyk, M. (1930). Pro stan Kyivskoho khudozhnoho instytutu [On the State of the Kyiv Art Institute]. In Skrypnyk, M. Statti y promovy. T. V: Literatura y mystetstvo (pp. 271–275). Kharkiv: DVU [in Ukrainian].
Thompson, E. (2023). Trubadury imperii. Rosiiska literatura i kolonializm [Imperial Knowledge: Russian Literature and Colonialism] (M. Korchynska & I. Strikha, Trans.). Kyiv: Nash format [in Ukrainian].
Utevska, P. & Horbachov, D. (2024). Budynok iz levamy: Narysy istorii ukrainskoho vizualnoho mystetstva ХІ–ХХ stolit [The House with Lions: Essays on the History of Ukrainian Visual Art from 11 to 20 Century]. Kyiv: Dukh i Litera [in Ukrainian].
Kriachok, M., Kushch, S., & Sendyk, Z. (Eds.) (2003). Central State Archive-Museum of Literature and Art: A Guide. Issue 1 [in Ukrainian].
Shkurupiy, G. (1929). Dyktatura bohomaziv [The Dictatorship of the Icon Painters]. Nova generatsiia, 10, 26–34 [in Ukrainian].
Tsymbal, Y. (Ed.). (2021). Shliakhy pid sontsem: Reportazh 20-kh rokiv [Paths Under the Sun: A Reportage of the 20s.]. Kyiv: Tempora [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.