Міжнародний фестиваль давньої музики у Львові в часи російсько-української війни
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.20.2024.319154Ключові слова:
Міжнародний фестиваль давньої музики у Львові, Львівська національна філармонія ім. М. Скорика, проєкт «Україна-2022. Музи не мовчать», культурна спадщинаАнотація
Воєнні конфлікти, загрози безпеці та нестабільність у будь-якій країні часто призводять до скасування або обмеження проведення культурних заходів. Діяльність Міжнародного фестивалю давньої музики у Львові в умовах російської агресії дає можливість розглянути форми проведення фестивалів під час війни. Від початку від початку повномасштабного вторгнення у 2022 році Львівська національна філармонія імені Мирослава Скорика стала першою, хто відновив свою концертну діяльність. Так, вже 20 березня відбувся перший онлайн-концерт проєкту «Україна-2022. Музи не мовчать», що був розгорнутий для підтримки музикантів, які залишились в Україні під час війни. Формат онлайн-концертів став своєрідною адаптацією філармонії до викликів часу. Поступово частота випусків нових роликів і їхня якість зростали, глядацька аудиторія збільшувалась.
Протягом 2022 року Львівська філармонія провела три масштабні міжнародні фестивалі. В серпні відбувся традиційний Фестиваль давньої музики у Львові, що від 2022 року отримав статус міжнародного. Саме змішана форма проведення фестивалю (концерти можна було послухати в залі та одночасно вони транслювались на youtube-каналі Львівської філармонії) дала можливість значно збільшити аудиторію фестивалю та сприяла новим творчим контактам. У програмах фестивалю, з одного боку, традиційно широко представлена європейська музика від епохи Середньовіччя до високого бароко, з іншого, — від першого ж фестивалю наявний стійкий інтерес до української музичної давнини. Фестиваль 2022 року привернув увагу міжнародної музичної спільноти та отримав значну підтримку. Завдяки проєкту «Україна-2022. Музи не мовчать» вдалося встановити важливі творчі контакти з європейськими музикантами. Важливим підтвердженням кроскультурної та освітньої місії фестивалю став концерт-закриття за участі Оркестру барокової капели Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка, польської клавесиністки Уршулі Ставіцької та знаного польського диригента Павла Осуховського, присвячений 180-річчю Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка.
Посилання
pidpysnykiv na YouTube-kanali Lvivskoi filarmonii (2022, December 15). [4000 Subscribers on the YouTube Channel of the Lviv Philharmonic]. Retrieved from https://philharmonia.lviv.ua/media/4k-subscribersyoutube/ [in Ukrainian].
Ivaniushenko, H. (2023). Historically Informed Performance as a Phenomenon of Artistic Culture of Ukraine (on the Example of Creative and Educational Activities of the Baroque Chapel Orchestra of the Lviv National Music Academy named after M. Lysenko) [Ivaniushenko H. Historically Informed Performance as a Phenomenon of Artistic Culture of Ukraine (on the Example of Creative and Educational Activities of the Baroque Chapel Orchestra of the Lviv National Music Academy named after M. Lysenko)]. Suchasne mystetstvo, 19, 153–160. DOI:10.31500/2309-8813.19.2023.294894 [in Ukrainian].
Ivaniushenko, H. (2023). Mizhnarodnyi festyval davnoi muzyky u Lvovi. Etapy stanovlennia [International Festival of Ancient Music in Lviv. Stages of formation]. Khudozhnia kultura. Aktualni problemy, 19 (1), 40–51. DOI:10.31500/1992-5514.19(1).2023.283119 [in Ukrainian].
Ivaniushenko, H. (2024). Muzy ne movchat. Mizhnarodnyi festyval davnoi muzyky u Lvovi pid chas rosiiskoukrainskoi viiny [Muses Are Not Silent. International Festival of Ancient Music in Lviv During the RussianUkrainian War]. Artkursyvб 12, 6–9. Retrieved from https://mari.kyiv.ua/sites/default/files/inline-images/pdfs/Artkursyv-2024-12.pdf [in Ukrainian].
Kotenskyi, A. (2023, March 10). Volodymyr Syvokhip: «My ne movchymo, my ydemo do peremohy» [We Are Not Silent, We Are Going to Win.”] Lvivskyi portal. Retrieved from https://portal.lviv.ua/news/2023/03/10/volodymyr-syvokhip-my-ne-movchymo-my-jdemo-do-peremohy [in Ukrainian].
Kuzyk, A. (2024, November 10). Muzyka, shcho ztsiliuie: pro Festyval davnoi muzyky u Lvivskii filarmonii [Music that Heals: About the Ancient Music Festival at the Lviv Philharmonic]. Zbruch. Retrieved from https://zbruc.eu/node/119944 [in Ukrainian].
Levkovych, M. (2024, November 1). XXI Festyval davnoi muzyky u Lvovi. A capella Leopolis [Ancient Music Festival in Lviv. A capella Leopolis]. Retrieved from https://philharmonia.lviv.ua/event/khkhi-festyval-davnoimuzyky-u-lvovi-a-cappella-leopolis/ [in Ukrainian].
Levkovych, M. (2024, October 31). XXI Festyval davnoi muzyky u Lvovi. Vidkryttia. Muzyka nadii [Ancient Music Festival in Lviv. Opening. Music of Hope]. Retrieved from https://philharmonia.lviv.ua/event/khkhimizhnarodnyj-festyval-davnoi-muzyky-u-lvovi-vidkryttia-muzyka-nadii/ [in Ukrainian].
Lysenko, Barvinsky. Muses Are Not Silent (2022, March 20). Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=KhA-G79nP_Y [in Ukrainian].
Musiienko, N. (2019). Yevropeiskyi rik kulturnoi spadshchyny: istoriia, meta ta stratehichni zavdannia [European Year of Cultural Heritage: History, Purpose and Strategic Objectives]. Khudozhnia kultura. Aktualni problemy, 15(2), 35–40. DOI:10.31500/1992-5514.15(2).2019.186123 [in Ukrainian].
Musiienko, N. (2023). Kulturna spadshchyna Ukrainy v konteksti rosiisko-ukrainskoi viiny [Cultural Heritage of Ukraine in the Context of the Russian-Ukrainian War]. Khudozhnia kultura. Aktualni problemy, 19 (2), 40–52 [in Ukrainian].
Safian, D. (2022, July 29). Ukraïna. Muzy ne movchat [Ukraine. The Muses are Not Silent]. Retrieved from https://t.me/musesarenotsilent/103 [in Ukrainian].
Shliakh proiektu «Muzy ne movchat» u 2022 rotsi (2023, January 5). [The Path of the “Muses Are Not Silent” Project in 2022]. Retrieved from https://philharmonia.lviv.ua/media/2022-muses-are-not-silent/ [in Ukrainian].
Shpynda, O. (2024, November 1). Marek Toporovskyi pro davniu muzyku, istorychni instrumenty, navchannia amatoriv i polsko-ukrainski zv’iazky [Marek Toporowski talks about ancient music, historical instruments, teaching amateurs, and Polish-Ukrainian ties]. The Claquers. Retrieved from https://theclaquers.com/posts/13930 [in Ukrainian].
Syvokhip, V. (2024, January 6). Saha pro Viinu — vid «marshu Radetskoho» do Zaporizkoho Marshu [The Saga of the War — from the Radetsky March to the Zaporizhzhya March]. Zbruch. Retrieved from https://zbruc.eu/node/117421 [in Ukrainian].
XXI Festyval davnoi muzyky u Lvovi. Zakryttia. (2024, November 3). [XXI Festival of Ancient Music in Lviv. Closing]. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=rD9nZWoI37o [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.